Aktualności

Strona 38
Wpisy
Filtry
Aktualność

Emocje wymalowane na twarzy – zabawy i aktywności dla dzieci

Przedszkolaku,

przyjrzyj się uważnie ilustracjom, które przedstawiają różne emocje dzieci. Spróbuj odgadnąć co mogą czuć dzieci i co takiego mogło się wydarzyć, że takie, a nie inne emocje malują się na ich twarzach 🙂

Następnie przygotuj lusterko – rodzic opisze Ci wybrane sytuacje, a Ty patrząc w lusterko, postaraj się oddać emocje odpowiednim gestem lub ruchem np.

  • otrzymałeś wymarzony prezent…,
  • kolega opowiedział Ci bardzo zabawną historię…,
  • nie możesz znaleźć swojego ulubionego misia…,
  • koleżanka, z którą najchętniej się bawisz, nie przyszła dziś do przedszkola…,
  • jesteś bardzo głodny…,
  • uderzyłeś się w palec u nogi…

Przygotowaliśmy dla Ciebie również zabawę plastyczną – dorysuj na wybranej twarzy dziewczynki lub chłopczyka emocje, o których wcześniej była mowa (może to być radość, smutek, złość itd.). Do wykonania pracy możesz użyć kredek, flamastrów lub farb 🙂

Życzymy udanej zabawy! 😀

Radość

Smutek

Rozpacz

Zakłopotanie

Wstręt

Zaskoczenie

Strach

Twarz chłopczyka

Twarz dziewczynki

Twarz dziewczynki 2

Twarz dziewczynki 3

Aktualność

Kiedy smutno mi… – zabawy i aktywności dla dzieci

Drogie Przedszkolaki,

dzisiaj zapraszamy Was do przeczytania wspólnie z rodzicami opowiadania Wojciecha Widłaka pt. „Smutek” 🙂 Dla utrwalenia tekstu przygotowaliśmy kilka pytań:

  • Jak się czuła kaczka Katastrofa?
  • Kto wyglądał tak, jakby chciał się rozpłakać?
  • Dlaczego kaczka Katastrofa była smutna?
  • Komu o tym powiedziała?
  • Jaki sposób na odpędzenie smutku miał Pan Kuleczka?

Popatrz teraz na ilustrację poniżej. Opowiedz co się na niej dzieje oraz jakie emocje towarzyszą dzieciom. Zaproponuj rozwiązanie problemu, tak aby na twarzach dzieci pojawił się uśmiech 🙂

Kolejnym, a zarazem ostatnim Twoim zadaniem jest narysowanie w dymkach wokół buźki chłopczyka/ dziewczynki pięciu rzeczy lub sytuacji, które sprawiają, że jesteś smutny. Opowiedz o nich rodzicom 🙂

Powodzenia!

Opowiadanie pt. Smutek

Kłótnia chłopców

Dlaczego jestem smutna?

Dlaczego jestem smutny?

Aktualność

Poznajemy emocje – zabawy i aktywności dla dzieci

Przedszkolaku,

w tym tygodniu będziemy rozmawiać o emocjach i uczuciach 🙂

Na początek zachęcamy Cię do wysłuchania piosenki o emocjach, którą znajdziesz pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

Odpowiedz później na poniższe pytania:

  • Jakie emocje w nas mieszkają?
  • Od kiedy w nas mieszkają?
  • Czy trzeba się wstydzić swoich emocji?
  • O jakie emocje trzeba najbardziej dbać?

Popatrz teraz na ilustrację przedstawiającą różne emocje – spróbuj je nazwać (rodzice na pewno Ci pomogą) 😀 Postaraj się je podzielić na emocje pozytywne i emocje negatywne. Uzasadnij swoją odpowiedź.

Na zakończenie zapoznaj się z obrazkową czytanką – rodzic czyta, Ty dopowiadasz tekst nazywając ilustracje. Zastanów się jakie emocje mogły towarzyszyć Zosi…
…kiedy dostała rower?
…kiedy dziadek pomagał jej się uczyc jeździć na rowerze?
…kiedy Zosia jeździła już samam?

Powodzenia! 😀

Emocje

Rowerek Zosi

 
Aktualność

Teatralne zadania matematyczna – zabawy i aktywności dla dzieci

Drogie Przedszkolaki,

dzisiaj zachęcamy Was do wykonania kilku teatralnych zadań matematycznych 😀

  • zadanie nr 1 – KODOWANIE – zgodnie ze strzałkami doprowadź widzów do ich miejsc,
  • zadanie nr 2 – zakreśl odpowiednią liczbę,
  • zadanie nr 3 – zakoloruj tyle koron, ile wskazuje liczba po lewej stronie,
  • zadanie nr 4 – ćwiczenie grafomotoryczne.
Aktualność

Ćwiczenia aktorskie – zabawy i aktywności dla dzieci

Przedszkolaku,

chciałbyś się poczuć jak prawdziwy teatralny aktor? 😀 Jeśli tak, to mamy dla Ciebie świetną propozycję! Zapraszamy Cię dzisiaj do wykonania ćwiczeń, które wykonują aktorzy przed próbą lub występem 😀

Najpierw musimy rozgrzać naszą buzię i głos, a więc zaczynamy! 😀

  • RYBKA– szeroko otwieramy usta i je zamykamy,
  • PARSKANIE – wypuszczaj powietrze przy zamkniętych ustach,
  • MASAŻYK POLICZKÓW – połóż otwarte dłonie na policzkach i wykonuj nimi kołowe ruchy, raz w jedną stronę, potem w drugą, a na końcu naprzemiennie,
  • POWTARZANKA – szybko powtórz sylaby:
    – da- de- di- do- da
    – ta- te- ti- to- tu
    – ra- re- ri- ro- ru
  • TRUDNE WYRAZY – powtórz zdania:
    – dzwonek dzwoni: dzyń, dzyń, dzyń!
    – ciocia Klocie przyniosła łakocie.
    – panienki noszą śliczne sukienki.

Rozgrzaliśmy już naszą buzie oraz głos. Jak już wiesz, aktorzy pracują nie tylko głosem, ale również i ciałem. Zapraszamy zatem do rozruszania ciała! 😀

  • MASZERUJ:
    – wolniutko, szybko, biegnij w miejscu,
    – lekko, ciężko, spokojnie, agresywnie,
    – ze zgiętymi kolanami unoszonymi bardzo wysoko do góry, na nogach wyprostowanych, na palcach, na piętach, na całych stopach
  • UDAWAJ, ŻE:
    – niesiesz bardzo ciężki placek,
    – spacerujesz przy bardzo silnym wietrze, a ręce trzymasz parasol,
    – wchodzisz pod górę,
    – przechodzisz po bardzo gorącym piasku,
    – puszczasz latawiec,
  • ZABAWA LUSTRO – w tym ćwiczeniu poproś o pomoc brata, siostrę lub rodzica. Ustawcie się naprzeciwko siebie. Wykonuj wymyślone przez siebie ruchy, a partner powtarza je za Tobą jak w lustrzanym odbiciu,
  • ZABAWY PANTOMIMICZNE – Twoim zadaniem jest odegranie krótkich ról wraz z ich dokończeniem. Do tego nie potrzebujesz żadnych rekwizytów. Wystarczy ruch i gest 😀
    – siadasz przy stole. Częstujesz się ciastkiem. Jesz. Sięgasz po drugi kawałek i przez przypadek rozsypujesz cukier. Co robisz?
    – zamieniasz się w drzewo. Stoisz i cieszysz się słońcem. Porusza Tobą lekki wietrzyk. Delikatnie kiwasz nie na boki. Wiatr się nasila. Coraz mocniej i szybciej wyginasz się na boki. Nagle pojawia się wichura. Co robisz?

Na zakończenie mamy dla Ciebie propozycję teatralnej zabawy pt. Teatralne lusterko, do której, jak sama nazwa wskazuje, będzie potrzebne Ci lusterko. Trzymaj lusterko przed sobą, tak, abyś widział w nim całą swoją twarz. Mimiką twarzy będziesz odgrywać główne role 🙂
Jesteś gotowy? A więc zaczynamy!

  • dzielny żołnierz,
  • zawstydzona dama,
  • zły pirat,
  • wesoła dziewczynka,
  • płaczące dziecko,
  • zamyślony poeta,
  • zdenerwowany kucharz.

Baw się dobrze! 😀

Aktualność

Jak powstaje spektakl? – zabawy i aktywności dla dzieci

Drogi Przedszkolaku,

czy wiesz, jak powstaje spektakl teatralny? 🙂 Na to pytanie odpowiesz bez problemu, po obejrzeniu filmu edukacyjnego „Jak powstaje spektakl teatralny”, dostępny pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0&feature=youtu.be

W teatrze, nie tylko aktorzy mogą nas zabrać w niesamowity świat bajek. Zrobić to mogą również pacynki, kukiełki i lalki. Wtedy mówimy o teatrze lalek 🙂

Przyjrzyj się dokładnie ilustracjom, które przestawiają lalki i pacynki wykorzystywane do przedstawień. Czym one się różnią? Jak myślisz, do czego służą widoczne sznurki? Kto nimi porusza?

Kiedy uda Ci się już odpowiedzieć na powyższe pytania mamy dla Ciebie świetną propozycję! 😀 Zachęcamy Cię do przygotowania przedstawienia dla rodziców pt. „Trzy świnki”. Dla przypomnienie treści bajki polecamy audiobook, dostępny pod linkiem: https://loloki.pl/play2/603.

W załączniku znajdziesz pomoce do wykonania kukiełek.

Jak zrobić kukiełkę?

  • wybierz jedną z dwóch wersji kukiełek: albo wersje do kolorowania albo już kolorową do druku,
  • wytnij postaci,
  • wycięte postacie bajki naklej na patyczki.

Kukiełki do Twojego przedstawienia już gotowe! Czas zaprosić rodziców na przedstawienie! 😀

Życzymy udanej zabawy w teatrzyk!

Lalki

Pacynki

TRZY ŚWINKI – kukiełki do kolorowania cz.1

TRZY ŚWINKI – kukiełki do kolorowania cz.2

TRZY ŚWINKI – kukiełki

TRZY ŚWINKI – kukiełki cz.2

Aktualność

Ćwiczenia logopedyczne

Zabaw i ćwiczeń logopedycznych ciąg dalszy, ale na początek kilka ciekawostek logopedycznych.

Czy wiesz, że:

  • organy konieczne do zaistnienia mowy kształtują się już między 3 a 4 miesiącem życia płodowego,
  • najtrudniejsze do wymówienia głoski dla dzieci to szereg szumiący (głoski sz, rz, cz, dż) – według statystyk potrafi je wymówić 60% 5-latków,
  • nieprawidłowa pozycja obręczy biodrowej ma wpływ na ustawienie żuchwy i może doprowadzić do zaburzeń artykulacyjnych,
  • PAMIĘTAMY! jedna minuta dziennie odpowiedniego ‘’MRUCZENIA’’ i aparat głosowy mamy rozgrzany 😀

A teraz przechodzimy już do ćwiczeń 🙂

Ćwiczenia warg i policzków

Ćwiczenia usprawniające narządy mowy

Aktualność

Z wizytą w teatrze – zabawy i aktywności dla dzieci

W tym tygodniu zapraszamy wszystkie przedszkolaki w fascynującą podróż do świata teatru, muzyki i sztuki 🙂

W związku z tym, zachęcamy Cię do przeczytania wraz z rodzicami opowiadania pt. „Historia teatru według dziadka” autorstwa Magdaleny Ledwoń. Dla utrwalenia treści, odpowiedz na pytania:

  • Gdzie powstały pierwsze teatry?
  • Ile aktorów mogło występować w starożytnym teatrze?
  • Czy mogły występować kobiety?
  • Jaki jest symbol teatru?
  • Co symbolizuje smutna maska, a co wesoła?

Teraz dokładnie przyjrzyj się ilustracjom przedstawiającym teatr w środku, czy jesteś w stanie wskazać takie elementy jak: widownia, scena, kurtyna i reflektory – w razie problemów rodzice na pewno Ci pomogą 🙂

Zachęcamy Cię również do wirtualnego spaceru po Teatrze Wielkim w Łodzi, gdzie możesz zajrzeć w każdy jego zakątek: http://www.operalodz.com/spacer/

Kiedy już wiesz, jak wygląda teatr w środku, nadszedł czas na małe zadania 😀

  • zadanie nr 1: wytnij nazwy: kurtyna, scena, widownia, reflektor, aktor/ka i naklej je w odpowiednim miejscu. Następnie pokoloruj obrazek (przygotowaliśmy wersję dla dziewczynek i chłopców 🙂 ).
  • zadanie nr 2: zakoloruj w wyrazach samogłoski na kolor czerwono, spółgłoski – na niebiesko.

Życzymy udanej zabawy! 😀

Historia teatru według dziadka – opowiadanie

Teatr

Wnętrze teatru 1

Wnętrze teatru 2

Wnętrze teatru 3

Wnętrze teatru 4.

Scena – kolorowanka dla dziewczynek

Scena – kolorowanka dla chłopców

Samogłoska czy spółgłoska?

Aktualność

Ważna informacja – czasowe ograniczenie funkcjonowania przedszkola 

Drodzy Rodzice,  

w związku z Rozporządzeniem MEN z dnia 24 kwietnia 2020r. – zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, informujemy, że do 24 maja br. nasze przedszkole będzie nieczynne.

O wszystkich podejmowanych działaniach w przedszkolu będziecie Państwo informowani na bieżąco poprzez stronę internetową przedszkola. 

Z poważaniem,
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola „Kubusiowa Kraina” w Pruchnej