Oferta edukacyjna

Drogi Rodzicu, tutaj znajdziesz wszelkie informacje dotyczące oferty edukacyjnej naszego przedszkola wraz z pakietem zajęć dodatkowych. W razie pytań zachęcamy do kontaktu – pamiętaj, że chętnie pomożemy i doradzimy 🙂

Zajęcia prowadzone w Kubusiowej Krainie w roku szkolnym 2022/2023: 

  • zajęcia z JĘZYKA ANGIELSKIEGO – zajęcia, prowadzone w każdej grupie wiekowej przez nauczyciela filologii angielskiej, odbywają są w formie zabawy, w korelacji ze wszystkimi obszarami edukacji. Dzięki temu nauka jest przyjemna, a język obcy przystępny i zrozumiały dla dzieci. Już najmłodsze przedszkolaki mają szansę uczestniczyć w grach językowych oraz ćwiczeniach ruchowych, dzięki czemu wykorzystana zostaje nie tylko ich ogromna energia, ale mają również szansę rozwijać swoją kreatywność i wyobraźnię.
    W tym roku szkolnym dzieci będą brać udział w kursie My Disney Stars and Friends wydawnictwa Pearson
    https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/katalog/dla-szkol/przedszkola-i-zerowki/my-disney-stars-and-friends
  • RYTMIKA, ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE, MUZYKOTERAPIA – podczas tych zajęć będziemy doskonalić słuch muzyczny, poczucie rytmu, wrażliwość słuchową i sprawność swojego ciała. Podczas zajęć dzieci muzykują, czyli śpiewają zbiorowo i indywidualnie, grają na instrumentach, ilustrują ruchem teksty piosenek, reagują na sygnały muzyczne. Ważna jest też nauka tańców odpowiednio dostosowanych do możliwości i wieku dziecka, by każdy przedszkolak mógł z tych zajęć czerpać jak najwięcej radości.  
  • LOGORYTMIKA – łączy w sobie terapię logopedyczną i rytmikę. Takie zestawienie umożliwia zaktywizowanie sfery zarówno słuchowej, jak i ruchowej dzieci. Najważniejszym komponentem zajęć logorytmicznych jest ruch, który ma ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka i jego ogólne funkcjonowanie (poprzez ruch pobudzamy lewą półkulę mózgu, która odpowiedzialna jest za rozwój mowy). Śpiew, ruch i reaktywność na bodźce są obecne w zajęciach logorytmicznych, dlatego podczas tych zajęć będziemy stymulować rozwój mowy, wyrównywać opóźnienia mowy, a także zapobiegać powstawaniu trudnych do zniwelowania zaburzeń.
  • DOGOTERAPIA – czyli połączenie nauki i zabawy z psem. Podczas dogoterapii pies staje się motywatorem skutecznie zachęcającym do wykonywania określonych zadań i pracy nad sobą. Do dzieci będzie przychodzić urocza Dafi, która wraz ze swoim opiekunem nauczy nas, jak należy postępować ze zwierzętami. Dzięki tym zajęciom zrozumiemy lepiej potrzeby psów, ich język czy zachowanie. Dodatkowo, świetnie będziemy się bawić, bo nasz czworonożny przyjaciel jest naprawdę wesołym zwierzakiem.
  • CYBERBYSTRZAKI (zajęcia z tablicą interaktywną) – nie da się ukryć, że sprzęty i gadżety elektroniczne zdominowały świat, dlatego prawidłowe zapoznanie dzieci z aspektami multimedialnymi jest nieodzownym elementem współczesnej edukacji. Tablica interaktywna, jako ciekawa pomoc dydaktyczna, wspomaga pracę nauczyciela i ukierunkowuje dziecko na celowe i efektywne wykorzystanie zdobyczy współczesnych osiągnięć technologicznych. Tablice interaktywne w naszym przedszkolu znajdują się w każdej sali pomagając dzieciom w odkrywaniu świata i nauce poprzez zabawę. Dzięki zajęciom z tablicą interaktywną pragniemy ułatwić naszym wychowankom adaptację do warunków szkolnych i pracę w nowej cyfrowej rzeczywistości, która wkracza we wszystkie dziedziny życia.
  • ROBOTYKA (zrozumieć język programowania) – na zajęcia, podczas których dzieci zostaną wprowadzone w fascynujący świat robotyki, gdzie zdobywają wiedzę z zakresu konstruowania i programowania będą uczęszczać najstarsze przedszkolaki. Dzieci będą konstruować, budować i programować roboty z wykorzystaniem edukacyjnych zestawów LEGO Education® WeDo i tablicy interaktywnej.  Zajęcia z robotyki to doskonała okazja do rozwijania kompetencji informatycznych i technicznych, kreatywności, wyobraźni przestrzennej, zdolności manualnych oraz umiejętności logicznego myślenia i planowania.
  • MISTRZOWIE KODOWANIA – zabawy z kodowaniem wprowadzają dzieci w świat programowania – zagadnienia programistyczne można wdrażać już od najmłodszych lat podczas zabaw bazujących na aktywności dzieci. Dzieci, przy użyciu odpowiednich materiałów edukacyjnych, uczą się logicznego myślenia i zasad współpracy. W czasie tych zajęć będziemy używać pomocy autorstwa Anny Świć „Kodowanie na dywanie” EduSense.
    www.kodowanienadywanie.pl/
  • MALI KONSTRUKTORZY – klocki LEGO, drewniane, Korbo, magnetyczne JollyHeap, Marioinex, Minecraft i wiele, wiele innych… każde dziecko je uwielbia, każde lubi z nich konstruować! W naszym przedszkolu mamy wiele modeli, a codzienna zabawa nimi pozwala dzieciom na pobudzanie i rozwijanie wyobraźni przestrzennej, twórczości oraz motoryki małej. 
  • ZAJĘCIA PLASTYCZNO-TECHNICZNE – plastyka jest jedną z podstawowych form ekspresji twórczej, w której dziecko ma możliwość wyrażania swoich emocji. Ze względu na liczne korzyści płynące z zajęć plastycznych są one nieodzownym elementem pobytu dziecka w przedszkolu. Zajęcia organizowane są w taki sposób, aby każdy przedszkolak miał możliwość indywidualnego i swobodnego wypowiadania się za pomocą prac plastycznych. 
  • ZAJĘCIA KULINARNE – jedne z ulubione zajęcia przedszkolaków, podczas których przygotowujemy z dziećmi różne smakołyki. Dzieci w czasie zajęć uczą się przede wszystkim prawidłowych zasad żywienia, zasad higieny i zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu kuchennego, różnych technik kulinarnych, posługiwania się sztućcami i nawyków kulturalnego zachowania się przy stole. A oczywiście na koniec jest degustacja, która zawsze sprawia, że na buziach dzieci pojawia się uśmiech

NOWOŚCI w Kubusiowej Krainie w roku szkolnym 2022/2023 (zajęcia/projekty) 

  •  W grupie dzieci 6-letnich (zerówka) realizowane będą zajęcia pt. „MATEMATYKA W RUCHU – CZYLI ZABAWY WIATRAKIEM MATEMATYCZNYM”Podczas zabaw matematycznych z wykorzystaniem Wiatraka uczymy orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni, rytmów, kodowania, konstruowania gier. Kształtujemy umiejętności liczenia, dodawania, odejmowania, mierzenia. Wprowadzamy w świat pojęć geometrycznych. Ćwiczymy również koordynację, równowagę oraz sprawność manualną uczestników. Łączymy bodźce wzrokowe, dotykowe i ruch. Wielobarwny Wiatrak dostarcza wrażeń na kilku poziomach: pobudza wyobraźnię, buduje emocje, wyzwala energię. Uczy współpracy i działania w grupie. Jest metodą wyrażania własnej ekspresji i odreagowania napięć, a przede wszystkim świetną zabawą. Sprawia, że matematyka jest prosta!
  • Przez cały rok dzieci 6-letnie będą też korzystać z innowacyjnej dla naszej placówki metody nauki, czyli „POMYŚL – UŁÓŻ – SPRAWDŹ! PUS”. System Edukacji PUS łączy naukę, zabawę i samokontrolę. Wykorzystuje naturalną zdolność dzieci do uczenia się przez manipulowanie, badanie i działanie, czyli przez doświadczenie. Dzieci chętnie uczą się tego, co przyciąga je atrakcyjną treścią i formą, a takie właśnie są te pomoce. Umożliwiają one zindywidualizowane podejście do każdego dziecka oraz dostosowanie tempa pracy i nauki do poziomu jego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i ruchowego.
  • Dodatkowo, dzieci 6-letnie będą brały udział w zajęciach „MOTOryka DLA DUŻEGO i MAŁEGO SMYKA”Zabawy manualne i ruchowe dostarczają przedszkolakom wiele korzyści – wzmacniają cały organizm, a właściwa organizacja ruchu usprawnia konkretne funkcje mózgu. Zajęcia „MOTOryka DLA DUŻEGO I MAŁEGO SMYKA” będą miały na celu usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczanie wrażeń dotykowych i poznawanie dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów, oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Na zajęciach doskonalić będziemy sprawności manualne oraz grafomotoryczne, które są niezwykle ważne w nauce pisania. 
    Rozwój motoryki małej zawiera się w rozwoju psychomotorycznym dziecka i przebiega równolegle do całościowego rozwoju dziecka. Mówiąc o „motoryce” mamy na myśli ogólną sprawność ruchową dziecka i jego zdolność do wykonywania wszelkich działalności związanych z ruchem. Motoryką małą nazywamy sprawność dłoni i palców, motoryką dużą nazywamy sprawność fizyczną całego ciała. By prawidłowo stymulować rozwój ruchowy dziecka należy pamiętać, że zaczyna się od motoryki dużej (ogólnej sprawności ruchowej), aby przejść do rozwoju motoryki małej. Na to jak pracują ręce dziecka ma wpływ całe jego ciało, dlatego tak ważne jest stwarzanie różnych doświadczeń, aby dziecko poznawało siebie i swoje możliwości w działaniu. 
    W ramach zajęć „MOTOryka DLA DUŻEGO I MAŁEGO SMYKA” 6-latki wezmą udział w OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE EDUKACYJNYM „TERAPIA RĘKI DLA KAŻDEGO, który na celu ma usprawnianie właśnie motoryki małej.  
  • W tym roku szkolnym grupa dzieci 5-letnich (starszaki) będzie realizowała OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „BAJKI-POMAGAJKI czyli o magicznej mocy bajkoterapii”. Projekt jest zgodny z aktualnym kierunkiem polityki oświatowej: ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. 
    Głównym założeniem projektu jest czytanie bajek bądź słuchanie audiobooków. Projekt skupia się na konkretnych problemach dziecka: rozwijanie wiary we własne siły, poczucie bezpieczeństwa w domu i poza nim, umiejętność współpracy, samodzielność, lęk przed czymś nowym, niechęć do jedzenia, odmienność, „sztuka” przegrywania, kłótnia rodziców, rozwód, strata bliskiej osoby. Czytanie bajek terapeutycznych to jedyne, najważniejsze zadanie tego projektu.
  • Grupa dzieci 3-letnich (maluszki) w tym roku weźmie udział w zajęciach pt. „AKADEMIA MAŁEGO SMAKOSZA”To comiesięczna seria warsztatów kulinarnych dla najmłodszych przedszkolaków. Maluszki wkładając czapkę kucharską będą miały okazję wcielić się w prawdziwych szefów kuchni. Mali kucharze przygotują szereg słodkości w zdrowszej odsłonie, które następnie zostaną poddane degustacji. Efektem końcowym kulinarnej przygody Maluszków będzie ich pierwszy, własny zeszyt z przepisami, który posłuży naszym kucharzom oraz ich bliskim. 

Ponadto, przedszkolaki mają możliwość uczestniczenia w zajęcia z RELIGII KATOLICKIEJ oraz RELIGII EWANGELICKIEJ 🙂

Ponadto przedszkole realizując podstawę programową wychowania przedszkolnego / https://podstawaprogramowa.pl/Przedszkole / realizuje następujące obszary edukacyjne:

  • kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku,
  • wspomaganie rozwoju mowy dzieci,
  • wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia,
  • wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci,
  • wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
  • wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem,
  • wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec,
  • wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne,  
  • wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych,
  • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń,
  • wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt,
  • wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną,
  • kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania,
  • wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.