Rok szkolny

Wpisy
Filtry

Spotkanie z piratami

Tym razem wehikuł przeniósł nas na pokład pirackiego statku, gdzie na dzieci czekało mnóstwo przygód! Jedną z nich była wyprawa po ukryty skarb. Podczas poszukiwań przetrwaliśmy sztorm, ścigaliśmy się łódkami i graliśmy w statki.  Z ostatniego pirackiego listu dowiedzieliśmy się, że skarb ukryty jest w przedszkolnym ogrodzie. Według wskazówek na mapie udało nam się odnaleźć skarb! Wśród monet i biżuterii ukryte były magiczne, jadalne perły, mmm! Pycha!

Tydzień spędzony na pirackim podkładzie obfitował w niezapomniane przygody, które zapamiętamy na długo!…

Aktualność

Wyruszymy na poszukiwanie pirackiego skarbu

Wyprawa po zaginiony skarb

9 sierpnia (środa) wyruszamy na poszukiwanie pirackiego skarbu!

Aby wziąć udział w wyprawie należy strój piracki posiadać i prowadzącą do skarbu mapę odczytać.

W związku z tym prosimy, aby dzieci tego dnia przyszły do przedszkola przebrane za piratów 🙂

Ahoj przygodo!

Galeria

Na statku z Kolumbem świat odkrywamy

Ahoj morsko przygodo! Witamy na pokładzie Santa Marii, jednego z trzech statków włoskiego żeglarza i podróżnika. Wraz z Krzysztofem Kolumbem wybraliśmy się w podróż by odkryć nieznane. Przez szerokie wody oceanów dopłynęliśmy do Ameryki. Stamtąd do Europy przywieźliśmy ziemniaki, kukurydzę, herbatę, kawę, przyprawy i egzotyczne owoce – to właśnie z nich przygotowaliśmy pyszny deser :)…

Galeria

Za murami średniowiecznych zamków

Za sprawą wehikułu przenieśliśmy za mury średniowiecznego zamku, w czasy wielkich królów, dzielnych rycerzy i pięknych księżniczek. Na dziedzińcu zamku czekało na dzieci mnóstwo zabaw, gier i zagadek. Dzieci miały okazję poznać mieszkańców zamku, ich funkcje i role. Jak na dobre królestwo przystało zorganizowano bal na dworze króla, poprzedzony pokazem rycerskim i strojów księżniczek. Zabawie i tańcom nie było końca! Hucznej zabawie zawsze towarzyszyła uczta – nie mogło i jej zabraknąć w Kubusiowej Krainie. Dzieci przygotowały pyszny deser księżniczki – różowe muffinki….

Wśród Greków i Rzymian

Historia starożytnej Grecji i starożytnego Rzymu jest niezwykle interesująca. Mit o dwóch braciach – Romulusie i Remusie, który dali początek Imperium Rzymskiemu zna nie jeden. Albo kto nie słyszał o potężnych bogach greckich? Mało kto! Nadszedł czas, aby i przedszkolaki z Kubusiowej Krainy poznały historię tych dwóch niezwykłych starożytnych cywilizacji 🙂

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z niezwykłej podróży po starożytnej Grecji i Rzymie, bo już niedługo czeka nas przygoda w średniowiecznym zamku 🙂

Do zobaczenia! 🙂

Wycieczka do Dream Parku – 19.07.2017

19 lipca przedszkolaki z Kubusiowej Krainy wybrały się na wycieczkę do Dream Parku. Przy pięknej pogodzie dzieci zobaczyły miniatury najsłynniejszych budowli świata – była Wieża Eiffla, Piramidy Egipskie i Krzywa Wieża w Pizzie. Pani przewodnik oprowadziła dzieci po Parku, pokrótce opisując każdą budowlę i przytaczając ciekawostki. Następnie starsze dzieci obejrzały film w 6D oraz wybrały się do oceanarium.  Później nadszedł czas na fantastyczną zabawę w parku linowym i na placu zabaw. Wycieczkę zaliczamy do bardzo udanych, a dzieciom gratulujemy ogromnej wiedzy na temat budowli znajdujących się w Parku 🙂

Pokaz mody księżniczek

W środę 26.07.2017 dzieci będą miały okazję wziąć udział w pokazie mody małych księżniczek i dzielnych rycerzy!

W związku z tym prosimy, aby dziewczynki tego dnia przyniosły do przedszkola balowe sukienki,  spódniczki, torebki itp., natomiast chłopcy – Rycerskie miecze, tarcze 🙂

Wycieczka dzieci 4-7-letnich do Centrum Edukacji Regionalnej

Już niedługo wehikułem czasu wybieramy się w podróż po średniowiecznych zamkach. W związku z tygodniowym tematem 25 lipca 2017r. (wtorek) planowana jest wycieczka dzieci 4-7-letnich (dzieci z rocznika 2010-2013) do Centrum Edukacji Regionalnej. Dzieci uczestniczyć będą w zajęciach  „RYCERZE I DAMY DWORU – W ŚREDNIOWIECZNYCH ZAMKACH”

Podczas zajęć dzieci zostaną wprowadzone w świat średniowiecznych zwyczajów rycerskich i zajęć dam dworu. Przedszkolaki wezmą udział w turnieju rycerskim, poznają taniec liniowy i pieśni rycerskie. Zostaną zaprezentowane maniery obowiązujące przy dworskim stole oraz odbędzie się degustacja średniowiecznego jadła.

Zbiórka: 8:45
Wyjazd: 9:00

Galeria

W krainie Wielkich Faraonów

W czasie naszej kolejnej wakacyjnej podróży wehikułem przenieśliśmy się do krainy Wielkich Faraonów. Przed kilkoma tysiącami lat w Północnej Afryce, w delcie doliny Nilu istniała jedna z najpotężniejszych cywilizacji – to właśnie tam przedszkolaki odkrywały tajemnice przeszłości….