Rok szkolny

2020 - 2021

Strona 6
Wpisy
Filtry
Aktualność

Kącik logopedyczny

Drogi Przedszkolaku, ,
 

dzisiaj w kąciku logopedycznym przygotowaliśmy dla Ciebie:

  • ćwiczenie utrwalające poprawną wymowę głoski [s]:
    – wytnij kartoniki z obrazkami i nazwami, a następnie dopasuj odpowiednie kartoniki do siebie i przyklej je w rzędzie wg wzoru znajdującego się w załączniku. Powtórz za rodzicem dokładnie wszystkie wyrazy, a jeżeli potrafisz – odczytaj je samodzielnie.

  • ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski [r]:
    zadanie 1 (gra) – przygotuj kostkę do gry i pionek. Rzuć kostką, następnie powtórz za rodzicem/przeczytaj samodzielnie wyraz, na którym zatrzymał się Twoj pionek. Następnie poszukaj odpowiedniego obrazka i pokoloruj go.
    zadanie 2 – polecenie do wykonania zadania znajduje się na karcie pracy.

  • różnicowanie głosek [k] : [t]:
    – wyrazy, które zawierają głoskę [k] połącz z literką K, zaś wyrazy, które które zawierają głoskę [t] – z literką T. Powiedz, co przedstawiają ilustracje.

  • ćwiczenie utrwalające poprawną wymowę głoski [l]:
    – polecenie do wykonania zadania znajduje się na karcie pracy.
  • ćwiczenie utrwalające poprawną wymowę głosek szumiących w nagłosie:
    – powtórz za rodzicem/przeczytaj samodzielnie wyrazy znajdujące się w okienkach. Następnie możesz pokolorować okienka.

Powodzenia!
 
 
Aktualność

Wielkanoc tuż, tuż – zabawy i aktywności dla dzieci

Drogie Przedszkolaki,
 
czy wiecie, że ŚWIĘTA WIELKANOCNE nadchodzą wielkimi krokami? A skoro są już coraz bliżej, zadania na dziś i na najbliższe dni będą związane właśnie z Wielkanocą 🙂
 
Na początek obejrzyjcie film edukacyjny pt. Zwyczaje wielkanocne i przypomnijcie sobie najważniejsze zwyczaje i tradycje wielkanocne: https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
 
Następnie wysłuchajcie wiersza pt. Już Wielkanoc M. Majchrzak i odpowiedzcie na pytania:
  •  Co działo się na podwórku?
  • Co znajdowało się w koszyczku?
  • Co ty byś jeszcze włożył do koszyczka?
 
Już Wielkanoc M. Majchrzak
Święta, Święta Wielkanocne
Jak wesoło, jak radośnie.
Już słoneczko mocno grzeje
Miły wiatr wokoło wieje.
Rośnie trawa na trawniku
Żółty żonkil w wazoniku.
Na podwórku słychać dzieci
Ach, jak dobrze, że już kwiecień.
A w koszyczku, na święcone
Jajka równo ułożone.
Śliczne, pięknie malowane
Różne wzory wymyślone.
Jest baranek z chorągiewką
Żółty kurczaczek ze wstążeczką.
I barwinek jest zielony
W świeże kwiatki ustrojony.
 
A wiecie dlaczego akurat te rzeczy znajdziemy w koszyczku wielkanocnym? Jakie jest znaczenie tych produktów i dlaczego nie włożymy do koszyczka np. banana. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam o symbolice produktów, które znajdziemy w koszyczku wielkanocnym:
 
Życzymy owocnej pracy! 😀
 
Aktualność

WAŻNA WIADOMOŚĆ

Drodzy Rodzice,
 
na Państwa skrzynki mailowe została wysłana WAŻNA WIADOMOŚĆ – prosimy o zapoznanie się z jej treścią.
 
Z poważaniem,
Halina Dziadek-Zachorek
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola „Kubusiowa Kraina” w Pruchnej
 
Aktualność

Gimnastyka w kurniku – zabawy i aktywności dla dzieci

W piątkowy poranek zapraszamy wszystkie przedszkolaki do gimnastyki… w kurniku 😀  Pamiętajcie o właściwym stroju i bezpieczeństwie!
 
  • WYSIADUJEMY JAJKA – Rodzic rozkłada woreczki – „jajka” na podłodze, a zadaniem dziecka – „kurki” jest bieganie po sali tak, by nie nadepnąć na woreczek. Na hasło rodzica „kurka” musi szybko usiąść na jakimś „jajku”.
  • ZBIERAMY JAJKA– Dziecko i rodzice stoją w kole w odpowiedniej odległości od siebie i podają sobie woreczki – „jajka”, wykonując skręt raz w prawo, raz w lewo, szybko i powoli, w zależności od podanego przez rodzica rytmu.
  • NIE UPUŚĆ JAJKA! – Dziecko maszeruje z wyprostowanymi plecami, trzymając woreczek na głowie. Na hasło rodzica pochyla głowę i stara się złapać woreczek tak, jakby to było jajko.
  • KUKURYKU – Dziecko maszeruje po kole z woreczkiem w ręce. Na hasło: kukuryku zatrzymuje się i podrzuca woreczek, po czym stara się go złapać.
  • GŁODNE KURKI – Dziecko siada na dywanie z wyciągniętymi przed siebie nogami. Pomiędzy bosymi stopami ma woreczek. Na hasło rodzica próbuje przybliżyć do siebie palcami stóp woreczek. Gdy mu się to uda, powtarzają ćwiczenie.
  • NA GRZĘDZIE – Dziecko – kura kuca wzdłuż krawędzi dywanu. Na dźwięki grzechotki „kura budzi się” – porusza się po pokoju z lekko ugiętymi kolanami i rękami zgiętymi w łokciach. Na ciszę ponownie wraca „na grzędę”. Zabawę powtarza kilka razy, a na koniec siada w siadzie skrzyżnym i przez chwilę głęboko oddycha.
 
Przygotujcie teraz dowolne klocki i stwórzcie swoją własną zagrodę. Wykorzystajcie maskotki, figurki zwierząt lub przygotujcie je sami – pokolorujcie sylwety zwierząt, wytnijcie je i przyklejcie na karton (sylwety odnajdziecie w załączniku) 😀
 
Powtórzcie i uporządkujcie zdobyte wiadomości oglądając filmy edukacyjne:
 
Życzymy dobrej zabawy!
Do zobaczenia w poniedziałek! 😀
 
Aktualność

Co nam dają zwierzęta? – zabawy i aktywności dla dzieci

Przedszkolaki,
 
  • posłuchajcie piosenki o wiejskich zwierzętach: https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4
    – zapamiętaliście, jakie zwierzęta wystąpiły w piosence?
    – spróbujcie sobie przypomnieć, jakie korzyści daje hodowla każdego z nich.

  • Kto wie, w jaki sposób powstaje mleko i przetwory mleczne? Obejrzycie uważnie plakat i porozmawiajcie o nim z rodzicami (plakat dostępny w załączniku).
  • A teraz bojowe zadanie! Postarajcie się zjeść dzisiaj coś co nazywamy produktem mlecznym – może będzie to szklanka pysznego mleka, a może serek? Pamiętajcie, że mleko i jego produkty dostarczają nam wiele wartościowych składników, dzięki którym nasze kości i zęby są mocne i zdrowe!

 

Życzymy udanej zabawy!

Mleko i przetwory mleczne

Aktualność

Kącik logopedyczny

Przedszkolaki,
 
dzisiaj w ramach ćwiczeń logopedycznych zachęcamy Was do powtórzenia ćwiczeń z ubiegłej środy z głoską [l] oraz do wykonania:
  • ćwiczenia utrwalającego poprawną wymowy głoski [sz],
  • ćwiczenia utrwalającego poprawną wymowy głoski [r],
 
Powodzenia!
 
Aktualność

Zwierzęca matematyka – zabawy i aktywności dla dzieci

Dzisiaj trochę matematyki, a więc będziemy liczyć! 😀 
 
  • na początek zapraszamy Was do zabawy paluszkowej, przygotujcie… swoje dłonie i palce! 
 
Pięć owieczek w zagrodzie bryka:
– dzieci pokazują całą dłoń
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.
– liczą na palcach
Nagle patrzcie, jedna znika!
– chowają mały palec, pomagając sobie druga dłonią
Cztery owieczki w zagrodzie brykają:
– pokazują cztery palce
jeden, dwa, trzy, cztery.
– liczą na palcach
Jedna odeszła, więc trzy zostają.
– chowają serdeczny palec
Trzy owieczki małe: jeden, dwa, trzy
– liczą na palcach
idą razem na hale.
– kroczą palcami po przedramieniu drugiej ręki
Przez strumyk przeskoczą
– zmieniają rękę i „kroczą” po drugim przedramieniu
I dalej wesoło kroczą.
– palcami wspinają się na czubek głowy
A gdy dotrą na sam szczyt, całą trawę zjedzą w mig!
– drapią się po głowie
 

A teraz pytanie – komu udało się zapamiętać całą rymowankę? 😀

 

 
 
Bawcie się dobrze! 😀
Aktualność

Kto jest najważniejszy? – zabawy i aktywności dla dzieci

Przedszkolaki,
 
w tym tygodniu zajrzymy do gospodarstwa – dowiemy się jak mija dzień zwierzętom na wsi, jesteście gotowi? W takim razie zapraszamy do wspólnej zabawy! 😀 
 
Na początek posłuchajcie opowiadania A. Borowieckiej pt. „Kto jest najważniejszy?” i odpowiedzcie na poniższe pytania:
 
  • Dlaczego zwierzęta się kłóciły?
  • Dlaczego pies/krowa/owce/kury uważały się za najważniejsze?
  • Jakie zwierzę pogodziło mieszkańców podwórka?
 
A teraz zachęcamy Was do wykonania pracy plastyczno-technicznej pt. Krowa – szablon znajdziecie w załączniku, a instrukcję do wykonania pracy na stronie internetowej:
 
Życzymy udanej zabawy! 😀