
2021 - 2022



Dzień DINOZAURA
Mięsożerne, roślinożerne czy wszystkożerne… Małe, duże ogromne…. Chodzące, latające czy pływające… Takie były dinozaury, które niezmiennie od lat pobudzają dziecięcą wyobraźnię. W naszym przedszkolu obchodziliśmy ich dzień, więc dzieci mogły poszerzyć swoją wiedzę na temat tych niesamowitych stworzeń, wykazać się spostrzegawczością wzrokową czy siłą mięśni. Jak zwykle, była to też znakomita okazja do wspaniałej zabawy 😀
.jpeg)
LekcjaHIGIENY / Wirusoochrona

Zajęcia kulinarne „JEM ZDROWO I KOLOROWO”
- dwóch koktajli – zielonego (ze szpinakiem, kiwi, bananem, sokiem ananasowym) i różowego (z truskawkami, wiśniami, jogurtem naturalnym),
- deseru na bazie jogurtu naturalnego i owoców,
- kanapeczek z pastą jajeczną i z rukoli z białym serkiem,
- a także ciasta marchewkowego z małą zawartością cukru.

Projekt edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
Projekt edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” ma na celu rozwijanie wiedzy dzieci o produktach spożywczych. Już od najmłodszych lat powinniśmy się uczyć świadomej konsumpcji. Istotne jest by nie tylko nie marnować żywności, ale także odpowiednio ją wybierać. Dzieci z grup 6,5-latków dzięki takim zajęciom potrafią rozpoznawać logo produktów ekologicznych, a co za tym idzie dokonać klasyfikacji towarów. Wiedzą też, że żeby móc nazwać produkt „ekologicznym” należy zadbać o niego na każdym etapie produkcji. Świadomość tego, co powinniśmy jeść w największej ilości, a co w nieco mniejszej może być kluczowa dla dalszego zdrowia, dlatego tak ważne jest utrwalanie wiedzy zawartej w piramidzie żywienia. Zachęcamy, aby w trakcie zakupów spożywczych z dzieckiem rozglądać się za produktami ekologicznymi 🙂

Projekt edukacyjny „Klub zdrowego przedszkolaka”
Projekt edukacyjny „Klub zdrowego przedszkolaka” realizowany jest w grupie 3,4-latków. Działania kierowane do dzieci mają na celu wzbogacenie ich wiedzy z dziedziny zdrowia, wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej, nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno- zdrowotnych. W trakcie zajęć będziemy promować zdrowe odżywianie, aktywność fizyczną, higienę rąk, a także zwrócimy uwagę na szkodliwość promieniowania słonecznego czy emisji dymów 🙂

Zajęcia PLASTYCZNO-SENSORYCZNE
Zajęcia sensoryczno-plastyczne w lutym odbyły się pod hasłem: WALENTYNKOWO. Dzieci, kolejny raz mogły w nieograniczony sposób bawić się różnymi fakturami. Zbrudzone ręce, buzie, ubrania są oznaką, że zabawa naprawdę była udana! 😀


