Aktualności

Strona 42
Wpisy
Filtry
Aktualność

Ćwiczenia gimnastyczne z tęczą – zabawy i aktywności dla dzieci

Gotowi na chwilę wspólnej gimnastyki? 😀

Jeśli tak to zapraszamy dzisiaj dzieci i rodziców do wspólnej zabawy. Gwarantujemy Wam dobre samopoczucie i uśmiech na twarzy! 😀

Na początek przygotujcie kilka poduszek i trochę wolnej przestrzeni. Poniżej prezentujemy filmik- postępujcie według instrukcji i bawcie się dobrze! 😀
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI#action=share

Teraz chwila odpoczynku…ale, nie na długo! Poniżej kilka ćwiczeń gimnastycznych doskonalących równowagę i wzmocnienie mięśni związanych tematycznie z wiosną i tęczą 🙂

  • SPACER PO TĘCZY
    – rozłóżcie na podłodze długie liny, skakanki, wstążki… to co znajdziecie w domu, po to aby stworzyć dłuuuugą drogę.
    – dzieci spacerują po wstążkach stopa za stopą, a kiedy usłyszą umówiony sygnał (np. klaśnięcie, tupnięcie, hop, start itp.) spacerują na palcach, wznosząc ręce jak najwyżej. Na ponowny sygnał spacerują na płaskich stopach, a ręce opuszczają wzdłuż ciała.
  • SCHOWAJ SIĘ TĘCZO
    – dzieci siedzą na krześle bez skarpet, mają przed sobą fragment wstążki. Próbują zwinąć wstążki palcami najpierw jedną, potem drugą stopą.

  • POKAŻ SIĘ TĘCZO
    – dzieci kładą się na brzuchu, wyciągają ręce przed siebie, trzymając końce wstążki w dwóch dłoniach. Na dowolny sygnał rozciągają wstążkę i unoszą wyprostowane ręce jak najwyżej. Na ponowny sygnał opuszczają ręce i układają je na podłodze.
  • TANIEC TĘCZY
    – przedszkolaki siadają w siadzie skrzyżnym, umieszczają wstążkę na wysokości buzi i wykonują głębokie wdechy i wydechy, wprawiając wstążkę w ruch.

… a na koniec ćwiczeń gimnastycznych zabawa paluszkowa autorstwa M. Ledwoń dla najmłodszych – rodzic czyta rymowankę i prezentuje ruchy, dziecko naśladuje i włącza się w recytację (tekst rymowanki w załączniku) 🙂

Życzymy udanej zabawy!

Zabawa paluszkowa

Aktualność

Ćwiczenia dla zerówkowiczów

Dziś dla najstarszych przedszkolaków przygotowaliśmy kolorowankę matematyczną – obliczcie działania i pokolorujcie ilustracje zgodnie z podanym kodem 🙂

Udostępniamy również kartę z cyframi do samodzielnych ćwiczeń w najbliższym czasie. Piszcie dokładnie i powoli, pamiętajcie o właściwym rozmieszczeniu cyfry w kratkach. Jeśli macie wątpliwości spójrzcie na „ściągę”, którą otrzymali rodzice 🙂

Powodzenia! 😀

Matematyczny kameleon

Cyfry – zapis

Aktualność

Wiosenne czytanki – zabawy i aktywności dla dzieci

Kalendarzowa wiosna trwa, dlatego zachęcamy dzisiaj wszystkie dzieci do zapoznania się z wiosennymi czytankami 😀

  • wariant dla dzieci młodszych – rodzice czytają tekst, a dzieci dopowiadają, nazywając obrazki 🙂
  • najstarszą grupę przedszkolną dopingujemy w samodzielnym czytaniu opowiadania 🙂

Dodatkowo zachęcamy Was do zabawy matematycznej -instrukcję odnajdziecie w pliku 🙂

Aktualność

Ćwiczenia dla zerówkowiczów

Drodzy zerówkowicze!

dzisiaj nadszedł czas na przypomnienie sobie kolejnej litery – litery Z 🙂

Zastanówcie się czy jest to samogłoska czy spółgłoska. Powiedzcie najpierw cichutko i krótko zzzz, następnie bardzo długo zzzyyyy, teraz już wiecie? Tak, to spółgłoska! A więc niebieskie kredki w dłoń! 😀
Najpierw spójrzcie na podane litery pisane i drukowane, jakie widzicie podobieństwa, a jakie różnice?
No to teraz konkurs! Kto wymyśli najwięcej nazw przedmiotów w których ukryła się głoska z? zegar, mazak, zupa… 🙂

W poniższych plikach znajdziecie karty utrwalające literę Z.  Zadania wykonujcie kolejno, zgodnie z poleceniami – to bardzo ważne, NIE SPIESZCIE SIĘ! 🙂 Pamiętajcie o odpoczynku, pisanie litery zostawcie sobie na później

Powodzenia! 😀

Literka Z

Literka Z – ćw. 1

Literka Z – ćw. 2

Literka Z – ćw.3

Zamek

Zamek 2

 

Aktualność

Znów przyszła Wiosna – zabawy i aktywności dla dzieci

Kochane Przedszkolaki,

wiemy jak bardzo lubicie śpiewać i tańczyć, a wiosna jeszcze bardziej zachęca Was do wspólnej, wesołej zabawy 🙂 Dzisiaj zapraszamy Was – wraz z rodzicami – do udziału we wspólnych zabawach tanecznych!
Jesteście gotowi? 😀 A więc zaczynamy 🙂

Inspiracje muzyczne na dzisiejsze popołudnie do piosenki „Znów przyszła Wiosna” znajdzie pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch…

  • zadanie nr 1: zaśpiewaj z nami!
  • zadanie nr 2: namaluj obraz przedstawiający, jak Pani Wiosna malowała świat w kolorach tęczy (w tle włącz ciche nagranie A. Vivaldiego „Wiosna”).
  • zadanie nr 3: nazwij zwierzęta z ilustracji, które powitały Wiosnę.
  • zadanie nr 4: policz zwierzęta z ilustracji.
  • zadanie nr 5: skacz jak Pani Wiosna, zrób ćwiczenia gimnastyczne do piosenki.
  • zadanie nr 6: stwórz z pomocą rodziców instrumentację do utworu „Znów przyszła Wiosna”. Do tego zadania możesz wykorzystać przedmioty codziennego użytku, np. sztućce, garnki, kubki lub stwórz własny instrument muzyczny według własnego pomysłu 🙂

Znów przyszła wiosna – ilustracja nr 1

Znów przyszła wiosna – ilustracja nr 2

Znów przyszła wiosna – ilustracja nr 3

Znów przyszła wiosna – ilustracja nr 4

Aktualność

Ważna informacja – czasowe ograniczenie funkcjonowania przedszkola

Drodzy Rodzice, 

w związku z Rozporządzeniem MEN z dnia 20 marca 2020r. – zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19 informujemy, że do 10 kwietnia br. nasze przedszkole będzie nieczynne.

O wszystkich podejmowanych działaniach w przedszkolu będziecie Państwo informowani na bieżąco poprzez stronę internetową przedszkola. 

Z poważaniem,
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola „Kubusiowa Kraina” w Pruchnej

Aktualność

Świat w kolorach tęczy – zabawy i aktywności dla dzieci

W tym tygodniu będziemy poznawać ŚWIAT W KOLORACH TĘCZY! 🙂

Zapraszamy ponownie wszystkie dzieci do wysłuchania czytanego przez rodziców opowiadania Agnieszki Borowieckiej pt. „Kolory tęczy” 🙂

Pytania pomocnicze, które pozwolą utrwalić dzieciom wysłuchany tekst to m.in.:

  • co niespodziewanego wydarzyło się w Tęczowej Krainie?
  • dlaczego na niebie nie pojawiła się tęcza?
  • jakie rośliny lub zwierzęta podarowały kolory tęczy?
  • którego koloru zabrakło, by powstała tęcza?
  • kto sprawił, że tęcza znów pojawiła się na niebie?
  • dlaczego rośliny i zwierzęta pomogły tęczy?

Tak jak w ubiegłym tygodniu zachęcamy, aby dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Tęcza” – młodsze dzieci mogą wypełnić sylwetę tęczy dowolnym sposobem, a starsze powinny spróbować samodzielnie stworzyć jej obraz (do zrobienia zadania proponujemy użyć: kredek, flamastrów, farb (z użyciem pędzla/patyczków higienicznych, korków, paluszków), włóczek, bibuły, kolorowego papieru, filcu, plasteliny i wielu innych 🙂

Przypominamy kolejność występowania kolorów na tęczy:

  •  czerwony,
  • pomarańczowy,
  • żółty,
  • zielony,
  • niebieski,
  • granatowy.
  • fioletowy.

Na koniec proponujemy wykonać proste doświadczenie, aby móc podziwiać tęcze w domu, a gdy pogoda dopisze – nawet w ogrodzie 🙂

TĘCZA W DOMU

  • materiały: latarka, lusterko, płytkie na¬czynie, woda, biały arkusz papieru.
  • wykonanie: do naczynia nalewamy wodę i zanurzamy w niej lustro, opierając je o ściankę naczynia pod lekkim kątem. Na zanurzoną część lustra kierujemy światło latarki, a w odległości około 50-80 cm od latarki przytrzymujemy białą kartkę, aby przechwyciła źródło światła odbite w lustrze. Na arkuszu powinna pojawić się tęcza.

TĘCZA W OGRODZIE

  • materiały: wąż ogrodowy z funkcją zraszania (jeżeli takiej nie ma, można przysłonić końcówkę węża palcem, aby spowodować wydobywanie się wody z węża w postaci mgiełki).
  • wykonanie: w słoneczny dzień ustawiamy się tyłem do słońca i rozpryskujemy wodę, czekając, aż pojawi się złudzenie optyczne zwane tęczą – należy pamiętać, że nie z każdego miejsca będzie ona widoczna, więc warto, aby dziecko stanęło w różnych miejscach.

A naszych zerówkowiczów zachęcamy dzisiaj do utrwalania przesłanych materiałów, a już jutro otrzymają kolejną porcję literek 🙂

Kolory tęczy – opowiadanie

Tęcza – praca plastyczna

Aktualność

Nauka języka angielskiego w domu

Drodzy Rodzice,
Drogie Przedszkolaki,

w czasie czasowego ograniczenia funkcjonowania przedszkola, zachęcamy do wspólnego słuchania płyty z języka angielskiego oraz do korzystania z „zeszytu współpracy z rodzicami” 🙂 Zeszyt współpracy został opracowany w języku polskim i pomaga rodzicom przybliżyć język angielski swoim dzieciom (zeszyty współpracy zostały rozesłane drogą mailową początkiem roku szkolnego – jeżeli komuś zeszyt „zaginął” prosimy o wiadomość, wyślemy ponownie 🙂

Przypominamy, że w przedszkolu realizowany jest trzypoziomowy kurs języka angielskiego CAPTAIN JACK, którego głównym bohaterem jest wesoła, kolorowa papuga. Dzieci stają się współuczestnikami przygód papugi i jej przyjaciół, towarzyszą bohaterom w odkrywaniu otaczającego ich świata, dzięki czemu dzieci przyswajają język w naturalny dla siebie sposób – podczas zabawy. Kurs zawiera również elementy takich przedmiotów, jak matematyka, plastyka czy informatyka 🙂

Natomiast nasze najmłodsze przedszkolaki poznają świat języka angielskiego wraz z małpką Cheeky, słoniem Tomem, Ellie i lwem Rorym 🙂

Aktualność

Ćwiczenia dla zerówkowiczów

A przy poniedziałku kilka słów do zerówkowiczów od swojej wychowawczyni 🙂

Drodzy zerówkowicze!
nadszedł czas na przypomnienie sobie kolejnej litery – litery P 🙂

Zastanówcie się czy jest to samogłoska czy spółgłoska. Powiedzcie najpierw cichutko i krótko pppp, następnie bardzo długo pppyyyy, teraz już wiecie? Tak, to spółgłoska! A więc niebieskie kredki w dłoń! 😀
Najpierw spójrzcie na podane litery pisane i drukowane, jakie widzicie podobieństwa, a jakie różnice?
No to teraz konkurs! Kto wymyśli najwięcej nazw przedmiotów w których ukryła się głoska p? pralka, kapusta, łopata… 🙂

W poniższych plikach znajdziecie karty utrwalające literę p – znacie doskonale schemat postępowania, ponieważ to wasze karty pracy. Zadania wykonujcie kolejno, zgodnie z poleceniami – to bardzo ważne, NIE SPIESZCIE SIĘ! 🙂 Brakujące litery w krzyżówce zapiszcie ołówkiem 🙂

Pamiętajcie o odpoczynku, pisanie litery zostawcie sobie na później 🙂

Powodzenia! 🙂

Aktualność

Światowy Dzień Wody – zabawy i aktywności dla dzieci

Na dzień 22 marca przypada Światowy Dzień Wody. Ten dzień ma na celu rozbudzenie w nas wszystkich poczucia odpowiedzialności za istniejące zasoby wody pitnej oraz uświadomienie nam, jak ważna dla życia i zdrowia ludzi jest woda.

Z tej okazji dzisiaj przygotowaliśmy dla Was dziesięć eksperymentów z wodą w roli głównej! 🙂

Zachęcamy rodziców, aby wspólnie z dzieckiem wykonać poniższe doświadczenia. Oczywiście w eksperymentach, gdzie potrzeba jest gorąca woda dziecku OBOWIĄZKOWO musi towarzyszyć osoba dorosła! 

Prawdziwie dociekliwych młodych naukowców zachęcamy do wspólnego poszukiwania dodatkowych wyjaśnień – wyszukiwanie informacji to bardzo cenna umiejętność, którą warto ćwiczyć z dzieckiem przy różnych okazjach 🙂

Zachęcamy również wszystkie dzieci do zobaczenia krótkiej animacji przedstawiającej obieg wody w przyrodzie! 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

Eksperymenty z WODĄ!