Aktualności
Strona 35
Wpisy
Filtry
Aktualność
Wielkanocne zagadki – zabawy i aktywności dla dzieci
Dzisiaj ostatni dzień zadań, więc przypomnimy i utrwalimy sobie wiadomości związane z Wielkanocą z poprzednich dni.
A więc na początek spróbujcie rozwiązać zagadki:
- Po podwórku zwykle chodzi, małe dziatki z sobą wodzi. Czasem nóżką coś wygrzebie i dla dzieci i dla siebie.
- Ma cztery nogi, stoi jak wryty. Na święta białą serwetą przykryty?
- Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała i dzieciom dała?
- Długie uszy, mały ogon, bardzo jest nieśmiały i z ogonkiem jak pomponik przez zielone pola goni?
- Twardą skorupką z wierzchu okryte, za to śniadanie jest znakomite?
- Słabo fruwa, choć to ptak. A jak śpiewa ko- ko- dak?
- Przeważnie jestem biały i na stole leżę. Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze?
- Białe, złote, malowane i kraszane i pisane. Na Wielkanoc darowane?
- Jak się nazywa pan w kurniku, co ciągle woła ku-ku ryku?
- Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce jarzyny. Podwieczorek też weźmie czasem i grzyby przyniesie z lasu?
- Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą?
Po rozwiązaniu zagadek podziel na sylaby każdą odpowiedź oraz policz ile sylab jest w każdym wyrazie, powiedz jaką głoską zaczyna się każdy wyraz.
A teraz czas by się poruszać przy piosence. Zamieniamy się teraz wszyscy w zające…gotowi? Start!
Na koniec czas na miłą relaksacje, do której możecie zaprosić rodziców albo rodzeństwo – „Masażyk relaksacyjny (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach /uderzenia paluszkami- kropki/.
Była też w paseczki /rysujemy paseczki/.
I w wesołe krateczki /rysujemy krateczkę/.
Ta w malutkie ślimaczki /rysujemy ślimaczki/.
I żółciutkie kurczaczki /rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek/.
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! /całymi dłońmi/.
Dodatkowo – linki z zadaniami:
Życzymy miłej zabawy!
Aktualność
Kącik logopedyczny
Drogi Przedszkolaku,
dzisiaj w kąciku logopedycznym przygotowaliśmy dla Ciebie:
- wielkanocne ćwiczenie logopedyczne pt. Wielkanocne porządki – ćwiczenie znajduje się w załączniku,
- ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski [sz] -polecenia do wykonania zadań znajdują się na kartach pracy,
- ćwiczenie utrwalające poprawną wymowę głoski [c] -polecenie do wykonania zadania znajduje się na karcie pracy,
- ćwiczenie na głoskę [r] – wąski pasek papieru umieszczamy na czubku języka za górnymi zębami i dmuchamy na język energicznie wymawiając ttt na następnie tr. Wówczas papierek odskoczy. Zachęcamy do obejrzenia filmiku i wykonania ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=aR75YM-nQgU
Powodzenia!
Aktualność
Girlanda zajączkowa – zabawy i aktywności dla dzieci
Drogi Przedszkolaku,
dzisiaj wykonamy wielkanocną ozdobę – Girlandę zajączkową 😀
Poza kolorowymi pisankami możesz przygotować także kolorowy papierowy łańcuch z wielkanocnymi zajączkami. Nie umiesz narysować zajączka? Nic nie szkodzi! Mamy dla Ciebie specjalny szablon do wydrukowania. Wzór zajączka jest prosty, więc wykonanie dekoracji nie sprawi Ci dużo trudności 🙂
Co będzie Ci potrzebne?
- szablon zajączka do druku (znajdziesz go w załączniku – do wyboru udostępniliśmy Ci dwa wzory),
- kolorowy papier,
- sznurek,
- klej, nożyczki,
- waciki.
Jak wykonać girlandę z zajączkami?- instrukcja krok po kroku:
- na sztywniejszym kartoniku wydrukuj szablon wielkanocnego zajączka, a potem go wytnij,
- wybierz kolorowe kartki,
- wybrane kartki zegnij na pół. Pamiętaj, by na raz zginać maksymalnie 3-4 kartki. W przypadku większej liczby będzie trudno ci je później wyciąć,
- odrysuj zajączka według szablonu na zgiętej połówce kartki,
- wytnij zajączka odrysowanego według wzoru,
- przyklej do jednej z połówek kartki sznurek, a następnie sklej ją z drugą połówką. Możesz łączyć ze sobą kartki o tym samym lub różnym wzorze, ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia!
- do gotowego dwustronnego zajączka przyklej ogonek z waty.
Im więcej zajączków, tym dłuższy łańcuch. Możesz wykonać kilka łańcuchów na Wielkanoc i zawiesić w oknach lub na ścianach.
Życzymy udanej zabawy! 😀
Aktualność
Kolorowe pisanki – zabawy i aktywności dla dzieci
Przedszkolaki,
dzisiaj zajmiemy się jajkami i pisankami. Policzymy je, poeksperymentujemy z nimi oraz poznamy kilka pomysłów, jak ozdobić jajka by powstały nam piękne, kolorowe pisanki i kraszanki.
- Wysłuchajcie wiersza pt. Pisanki Krystyny Parnowskiej – Różeckiej i odpowiedzcie na pytania:
– Co to są pisanki?
– Ile było pisanek?
– Co było namalowane na drugiej i piątej pisance?
– spróbujcie narysować pisanki z wiersza ,
– dorysujcie tyle pisanek, by wszystkich było 10. Ile ich jeszcze musicie narysować? Narysujcie na nich wzory według własnego pomysłu.Pisanki Krystyna Parnowska – Różecka
Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki. - Jak można ozdobić jajka? – podsyłamy kilka pomysłów na pisanki – obejrzyjcie filmiki, a następnie sami spróbujcie wykonać własną pisankę (do jej wykonania możecie wykorzystać wydmuszkę z jajka lub jajko styropianowe).
https://www.youtube.com/watch?v=zo6FWbsXI5U&t=37s
https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE
- Eksperymenty z jajkami- obejrzyjcie z rodzicami film, może również wspólnie poeksperymentujecie z jajkami?
https://www.aniamaluje.com/…/10-niesamowitych…
- W załączniku znajdują się ciekawostki o jajkach – poproście rodziców o ich przeczytanie, co Was najbardziej zaskoczyło lub zaciekawiło?
- Zabawa z serii „Kodowanie na dywanie”- Waszym zadaniem jest odpowiednie ułożenie pisanek na kratownicy:
https://view.genial.ly/…/interactive-content-kolorowe…
Życzymy udanej, pisankowej zabaw!
Aktualność
Informacja
Drodzy Rodzice,
prosimy o zapoznanie się z aktualnym Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26 marca 2021r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U z 2021, poz. 561).
Z poważaniem,
Halina Dziadek-Zachorek
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola „Kubusiowa Kraina” w Pruchnej
Aktualność
Kącik logopedyczny
Drogi Przedszkolaku, ,
dzisiaj w kąciku logopedycznym przygotowaliśmy dla Ciebie:
- ćwiczenie utrwalające poprawną wymowę głoski [s]:
– wytnij kartoniki z obrazkami i nazwami, a następnie dopasuj odpowiednie kartoniki do siebie i przyklej je w rzędzie wg wzoru znajdującego się w załączniku. Powtórz za rodzicem dokładnie wszystkie wyrazy, a jeżeli potrafisz – odczytaj je samodzielnie.
- ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski [r]:
– zadanie 1 (gra) – przygotuj kostkę do gry i pionek. Rzuć kostką, następnie powtórz za rodzicem/przeczytaj samodzielnie wyraz, na którym zatrzymał się Twoj pionek. Następnie poszukaj odpowiedniego obrazka i pokoloruj go.
– zadanie 2 – polecenie do wykonania zadania znajduje się na karcie pracy.
- różnicowanie głosek [k] : [t]:
– wyrazy, które zawierają głoskę [k] połącz z literką K, zaś wyrazy, które które zawierają głoskę [t] – z literką T. Powiedz, co przedstawiają ilustracje.
- ćwiczenie utrwalające poprawną wymowę głoski [l]:
– polecenie do wykonania zadania znajduje się na karcie pracy. - ćwiczenie utrwalające poprawną wymowę głosek szumiących w nagłosie:
– powtórz za rodzicem/przeczytaj samodzielnie wyrazy znajdujące się w okienkach. Następnie możesz pokolorować okienka.
Powodzenia!
Aktualność
Wielkanoc tuż, tuż – zabawy i aktywności dla dzieci
Drogie Przedszkolaki,
czy wiecie, że ŚWIĘTA WIELKANOCNE nadchodzą wielkimi krokami? A skoro są już coraz bliżej, zadania na dziś i na najbliższe dni będą związane właśnie z Wielkanocą 🙂
Na początek obejrzyjcie film edukacyjny pt. Zwyczaje wielkanocne i przypomnijcie sobie najważniejsze zwyczaje i tradycje wielkanocne: https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
Następnie wysłuchajcie wiersza pt. Już Wielkanoc M. Majchrzak i odpowiedzcie na pytania:
- Co działo się na podwórku?
- Co znajdowało się w koszyczku?
- Co ty byś jeszcze włożył do koszyczka?
Już Wielkanoc M. Majchrzak
Święta, Święta Wielkanocne
Jak wesoło, jak radośnie.
Już słoneczko mocno grzeje
Miły wiatr wokoło wieje.
Rośnie trawa na trawniku
Żółty żonkil w wazoniku.
Na podwórku słychać dzieci
Ach, jak dobrze, że już kwiecień.
A w koszyczku, na święcone
Jajka równo ułożone.
Śliczne, pięknie malowane
Różne wzory wymyślone.
Jest baranek z chorągiewką
Żółty kurczaczek ze wstążeczką.
I barwinek jest zielony
W świeże kwiatki ustrojony.
A wiecie dlaczego akurat te rzeczy znajdziemy w koszyczku wielkanocnym? Jakie jest znaczenie tych produktów i dlaczego nie włożymy do koszyczka np. banana. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam o symbolice produktów, które znajdziemy w koszyczku wielkanocnym:
Życzymy owocnej pracy! 😀
Aktualność
Kącik logopedyczny
Drogie Przedszkolaki,
dzisiaj w kąciku logopedycznym przygotowaliśmy dla Was:
- ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski [s],
- ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski [r],
- różnicowanie głosek [s] : [sz]
Powodzenia!
Aktualność
WAŻNA WIADOMOŚĆ
Drodzy Rodzice,
na Państwa skrzynki mailowe została wysłana WAŻNA WIADOMOŚĆ – prosimy o zapoznanie się z jej treścią.
Z poważaniem,
Halina Dziadek-Zachorek
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola „Kubusiowa Kraina” w Pruchnej