Aktualności

Strona 44
Wpisy
Filtry
Aktualność

Matematyka na łące – zabawy i aktywności dla dzieci

Przedszkolu!

dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie kilka zadań i ćwiczeń matematycznych 🙂

  •  zadanie nr 1: ZAKODOWANE OWADY – na początku wytnij ilustracje owadów. Twoim zadaniem jest odwzorowanie odpowiedniego układu owadów. Musisz zwrócić uwagę nie tylko na to, w której kratce ma znaleźć się owad, ale również i na to, w którą stronę jest on odwrócony. Zaproś rodziców do wspólnej zabawy – rodzic wymyśla układ owadów, ty go odwzorowujesz! 😀 (źródło: www.facebook.com/Pasja-nauczania-856920471317737)

  • zadanie nr 2: CZYJ TO CIEŃ? – połącz cień z jego właścicielem. Spróbuj nazwać te owady.
  • zadanie nr 3: KROPKI BIEDRONKI – policz kropki znajdujące się po lewej stronie, a następnie otocz pętlą tą biedronkę, która ma tyle samo kropek.
  • zadanie nr 4: RZUĆ KOSTKĄ I KOLORUJ! – pokoloruj tyle owadów, ile wyrzucisz oczek na kostce.
  • zadanie nr 5: ZNAJDŹ OWADA – odszukaj takie same motyle, biedronki, ważki oraz pszczółki i pokoloruj je. Pamiętaj, że te owady lubią się chować 🙂
Aktualność

W świecie motyli – zabawy i aktywności dla dzieci

Drogi Przedszkolaku,

dzisiaj porozmawiamy na temat kolorowych motyli, bez których nie wyobrażamy sobie majowej łąki 🙂

Czy wiesz, że każdy motyl musi przejść przez 4 różne stadia rozwoju, zanim stanie się w pełni dojrzały? W każdym stadium zmian on rozmiar, kształt i kolor 🙂

Przyjrzyj się teraz uważnie ilustracji przedstawiającej stadia rozwoju motyla:

  • STADIUM PIERWSZE: motyl składa jaja, które mają kształt małych jajeczek. W ich wnętrzu rośnie gąsienica, która po pewnym czasie wychodzi na zewnątrz.
    Ciekawostka! Samica motyla w ciągu swojego życia składa 50 tys. jaj!

  • STADIUM DRUGIE: kiedy gąsienica się wykluje, zjada liście i bardzo szybko rośnie. Rośnie tak szybko, że ich skóra pęka. Pod spodem mają nową skórę z mnóstwem miejsca na dalszy rozwój.
  • STADIUM TRZECIE: po pewnym czasie, gdy gąsienica jest już wystarczająca duża przestaje jeść i tworzy wokół siebie powłoczkę zwaną poczwarką. Poczwarka jest jak sejf – sprawia, że ciało owada jest bezpieczne, dopóki nie zmieni kształtu. W jej wnętrzu gąsienica zmienia się w motyla.
  • STADIUM CZWARTE: motyl wydostaje się z kokonu, jego skrzydła są miękkie i mokre. Schną w słońcu.
    Ciekawostka! Motyle nie potrzebują jedzenia, by rosnąć, ale uwielbiają od czasu do czasu sączyć słodki nektar z kwiatów. Jest on jak paliwo, które pomaga im latać.

Następnie przygotowaliśmy dla Ciebie kilka zabaw i ćwiczeń z motylami w roli głównej, przy których będziesz musiał porządnie wytężyć wzrok, do dzieła! 😀

  • zadanie nr 1: spójrz na motyle – spróbuj wybrać ten element, który pasuje do całości.
  • zadanie nr 2: zadanie składa się z dwóch kart – na pierwszej z nich znajdują się motyle, które będziesz musiał wyciąć i przeciąć na pół wzdłuż linii. Na drugiej karcie znajdują się ilustracje motyli w różnych kombinacjach. Zabawa polega na odtworzeniu z części motyla wzoru znajdującego się na wybranej ilustracji z drugiej karty.
  • zadanie nr 3: pokoloruj motylka zgodnie z oznaczeniem.

Na zakończenie dołączamy karty pracy z grafomotoryki 🙂

Rozwój motyla

Gąsienica

Poczwarka

Motyl

Skrzydła motylka cz.1

Skrzydła motylka cz.2

Skrzydła motylka cz.3

Skrzydła motylka cz.4

Skrzydła motylka cz.5

Skrzydła motylka cz.6

Skrzydła motylka cz.7

Skrzydła motylka cz.8

Skrzydła motylka cz.9

Skrzydła motylka cz.10

Kolorowe motyle – odtwarzanie wzorów (elementy do wycięcia)

Kolorowe motyle – odtwarzanie wzorów

Pokoloruj motylka zgodnie z kodem

Motyle – grafomotoryka

Motyl – grafomotoryka

Motyl – grafomotoryka 2

 

Aktualność

Szczęśliwa Biedronka – zabawy i aktywności dla dzieci

Dzień dobry!
 
w tym tygodniu wybierzemy się wspólnie na spacer po zielonej łące, podczas którego poznamy jej mieszkańców 🙂
 
Na początek zapraszamy Cię do przeczytania wraz z rodzicami opowiadania Katarzyny Tomiak-Zaremby pt. „Szczęśliwa biedronka”. Dla utrwalenia treści opowiadania, odpowiedz na pytania:
 
  • Kim jest główna bohaterka opowiadania?
  •  Dlaczego jest smutna?
  • Kto podarował biedronce kropki?
  • Ile kropek dostała biedronka?
  • Co sprawiło, że biedronka znowu była szczęśliwa?
 
Przyjrzyj się ilustracjom przedstawiającym owady, które możesz spotkać na łące – odczytaj ich nazwy i wskaże te, które występowały w opowiadaniu 🙂
 
Zachęcamy Cię do wykonania pracy plastycznej pt. „Biedronka”. Młodsze dzieci mogą wypełnić sylwetę biedronki dowolnym sposobem, a starsze powinny spróbować samodzielnie stworzyć jej obraz (do wykonania zadania proponujemy użyć: kredek, flamastrów, farb, włóczki, bibuły, kolorowego papier np. do wykonania wydzieranki, filcu, pianek, plasteliny i wielu innych – tego, co uda znaleźć Wam się w domu 😀
 
Na zakończenie dodatkowo przygotowaliśmy dla Ciebie ćwiczenie grafomotoryczne i nie tylko 😀
 
Aktualność

Prace plastyczno-techniczne – w wiejskiej zagrodzie – zabawy i aktywności dla dzieci

Przedszkolaku,

nasza przygoda ze zwierzętami wiejskimi dobiega końca 🙂

Dzisiaj, w piątkowe popołudnie, zachęcamy Cię do wykonania prac plastyczno-technicznych 😀

  • zadanie nr 1: wykonaj kurę z kolorowego papieru – instrukcję do jej wykonania znajdziesz pod linkiem: http://krokotak.com/2020/04/paper-hen/
  • zadanie nr 2: wypełnij sylwetę krowy, konia, koguta i kury stemplami (stemple możesz wykonać z np. ziemniaków, rodzice na pewno Ci pomogą 🙂 ), plasteliną lub odciskami palców. Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej kolorystyki. Karty pracy przygotowaliśmy dla Ciebie w wersji kolorowej i wersji do kolorowania 🙂
  • zadanie nr 3: dokończa rasować zwierzątka – przypomnij sobie, co to odbicie lustrzane.

Życzymy udanej zabawy! 😀

Kogut

Kogut – wersja do kolorowania

Kura

Kura – wersja do kolorowania

Koń

Koń – wersja do kolorowania

Krowa

Krowa – wersja do kolorowania

Piesek i króliczek

Krówka, świnka i baranek

Aktualność

Ćwiczenia gimnastyczne – w wiejskiej zagrodzie – zabawy i aktywności dla dzieci

Dzisiaj nadszedł czas na ćwiczenia gimnastyczne! Załóż wygodne ubranie i do dzieła! 😀

Rozpoczniemy od opowiadania ruchowego pt. W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE

  • nastał poranek, z kurnika wychodzą kury oraz dumny kogut (maszerujesz po sali, naśladując głosy: kury – ko, ko, ko i koguta – kukuryku),
  • zatrzymują się, machają skrzydłami (wykonujesz ruchy rękami),
  • rozglądają się, czy gospodarz niesie dla nich ziarno (wykonujesz skrętów szyi w prawą i lewą stronę),
  • kogut wskoczył na płot (podskakujesz obunóż),
  • gospodarz sypie ziarno (wykonujesz skłony w przód),
  • gospodarz idzie do obory i wyprowadza konie oraz krowy na pastwisko (chodzisz na czworakach),
  • zwierzęta, aby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek (przechodzisz na czworakach nad pufą/poduszką),
  • zwierzęta zjadły śniadanie i odpoczywają. Co chwilę jednak ciekawie się rozglądają (połóż się przodem i podeprzyj się dłońmi o podłogę, unieś głowę jak najwyżej i spoglądaj raz w jedną, raz w drugą stronę),
  • zwierzęta zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili obracają się na drugi bok (leżysz na prawym boku, następnie – na lewym),
  • zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory (idziesz na czworakach i przechodzisz przez „mostek”)

Przygotowaliśmy dla Ciebie również zabawę naśladowczą:

  • jesteś krową na łące, która zajada się smaczną trawą,
  • teraz zamieniasz się w konia, który biega wesoło po łące,
  • przechadzasz się dumnie, jak kogut o poranku,
  • jesteś kotkiem, który wygrzewa się na słoneczku,
  • zamieniasz się w kurę, która dziobie ziarna.

Świetnie sobie poradziłeś! Brawo! 😀

Teraz trochę odpocznij – usiądź w siadzie skrzyżnym i weź głęboki wdech i wydech, po czasie dołącz do tego ręce (przy wdechu unieś wysoko ręce nad głowę, przy wydechu – opuść ręce) 🙂

Życzymy wesołej zabawy!

Aktualność

Licz ze zwierzętami! – zabawy i aktywności dla dzieci

Drogi Przedszkolaku,

dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie zadania matematyczne 🙂

A oto i one:

  •  zadanie nr 1: popatrz na ilustrację, przedstawiającą farmę – policz, ile jest krów, świnek, kogutów, baranków oraz jabłek na drzewie,
  • zadanie nr 2: przyjrzyj się dokładnie ilustracji a następnie uzupełnij rytm brakującym obrazkiem,
  • zadanie nr 3 -zadanie dla młodszych przedszkolaków: pokoloruj tyle zwierzątek, ile wskazuje liczba.
  • zadanie nr 4 – zadanie dla starszych przedszkolaków: wykonaj działania matematyczne. Zacznij od góry, tak jak wskazuje strzałka. Na zakończenie pokoloruj zwierzątka.

Powodzenia!

Brakujący element

Policz, ile jest zwierzątek

Policz i zakoloruj- zadanie dla młodszych dzieci

Oblicz działania. – zadanie dla starszych dzieci

Aktualność

Gdzie mieszkają zwierzęta? – zabawy i aktywności dla dzieci

Drogi Przedszkolaku,

dziś zapraszamy Cię do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. „Gdzie ja mieszkam?”, z którego dowiesz się, jak nazywają się domy poszczególnych zwierząt mieszkających na wsi. 
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Gdy już się dowiesz, gdzie mieszka koń, a gdzie świnka przygotowaliśmy dla Ciebie karty pracy – najpierw podziel wyrazy buda, kurnik, obora i stajnia na sylaby, a następnie zakoloruj tyle kół, ile sylab w wyrazie. Później przygotuj nożyczki i klej – wytnij literki znajdujące się z boku i naklej je w puste miejsce tworząc odpowiedni wyraz 🙂

Karty pracy przygotowaliśmy w wersji kolorowej i do kolorowania – od Ciebie zależy, którą wybierzesz 🙂

Na zakończenie, aby utrwalić dzisiejsze wiadomości, proponujemy, abyś zagrał w grę edukacyjną.
 https://wordwall.net/…/186…/zwierz%C4%99ta-na-wsi-i-ich-domy

Miłej zabawy! 😀

Buda

Kurnik

Obora

Stajnia

Buda + kolorowanka

Kurnik + kolorowanka

Obora + kolorowanka

Stajnia + kolorowanka

Aktualność

Dlaczego ciele ogonem miele? – zabawy i aktywności dla dzieci

Dzień dobry!

w tym tygodniu wspólnie wybierzemy się na wycieczkę, podczas której poznamy zwierzęta wiejskie 😀

Na początek zapraszamy wszystkie dzieci i ich rodziców, aby razem przeczytali fragment opowiadania Wandy Chotomskiej pt. „Dlaczego cielę ogonem miele”. Dla utrwalenia treści zachęcamy, by dzieci obejrzały ilustracje przedstawiające zwierzęta występujące w opowiadaniu oraz odpowiedziały na pomocnicze pytania:

  •  Jakie zwierzę stoi w cielętniku?
  • Kto ogonem w kółko miele?
  • Jakie zwierzęta występują w opowiadaniu?
  • Dlaczego ciele miele ogonem?

Zachęcamy, aby dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Krowa” – młodsze dzieci mogą wypełnić sylwetę krowy dowolnym sposobem, a starsze powinny spróbować samodzielnie stworzyć jej obraz (do wykonania zadania proponujemy użyć: kredek, flamastrów, farb, włóczki, bibuły, kolorowego papier np. do wykonania wydzieranki, filcu, pianek, , plasteliny i wielu innych – tego, co uda znaleźć Wam się w domu) 🙂

Dołączamy również prace grafomotoryczne 🙂

Dlaczego ciele ogonem miele? – opowiadanie

Krowa

Świnka

Koza

Kury

Kaczor

Gęś

Źrebak

Krówka – praca plastyczna

Krówka – grafomotoryka

Krówka – grafomotoryka 2

Krowa – grafomotoryka 3

Aktualność

Popołudnie z grami – zabawy i aktywności dla dzieci

Piątkowe popołudnie zachęcamy, abyś spędził na wspólnych grach i zabawach z rodzicami 😀

Proponujemy:

  •  EMOCJONALNE MEMORY – gra polega na odnajdowaniu par. Jeden z graczy odsłania dwie karty. Jeśli są one takie same, zostają zdjęte z planszy, jeśli nie – karty są odwracane z powrotem. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej par 😀 
  • EMOCJONALNA KOSTKA – na początku pokoloruj kredkami całą kostkę wraz z buźkami, a następnie wytnij ją i sklej (w razie problemów poproś rodziców o pomoc) 🙂  Z kostką emocji możesz grać na wiele sposobów np. wyrzucona emocja, oznacza to, że musisz powiedzieć, kiedy jesteś smutny bądź wesoły 😀

Jeśli masz ochotę, możesz dokończyć rysować buźki 🙂

Dodatkowo, przez weekend zachęcamy Cię do zorganizowania WIECZORU FILMOWEGO, na który zaprosisz caaaałą rodzinę, by wspólnie obejrzeć bajkę pt. „W głowie się nie mieści” – poznasz Raily i uczucia, które nią kierują – Radość, Strach, Gniew, Odraza i Smutek
Nie zapomnij o popcornie! 😀

Miłej zabawy! 😀

Emocjonalne MEMORY

Emocjonalna kostka do zabaw

Dokończ rysować buźki