Dzisiaj ostatni dzień zadań, więc przypomnimy i utrwalimy sobie wiadomości związane z Wielkanocą z poprzednich dni.
A więc na początek spróbujcie rozwiązać zagadki:
- Po podwórku zwykle chodzi, małe dziatki z sobą wodzi. Czasem nóżką coś wygrzebie i dla dzieci i dla siebie.
- Ma cztery nogi, stoi jak wryty. Na święta białą serwetą przykryty?
- Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała i dzieciom dała?
- Długie uszy, mały ogon, bardzo jest nieśmiały i z ogonkiem jak pomponik przez zielone pola goni?
- Twardą skorupką z wierzchu okryte, za to śniadanie jest znakomite?
- Słabo fruwa, choć to ptak. A jak śpiewa ko- ko- dak?
- Przeważnie jestem biały i na stole leżę. Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze?
- Białe, złote, malowane i kraszane i pisane. Na Wielkanoc darowane?
- Jak się nazywa pan w kurniku, co ciągle woła ku-ku ryku?
- Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce jarzyny. Podwieczorek też weźmie czasem i grzyby przyniesie z lasu?
- Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą?
Po rozwiązaniu zagadek podziel na sylaby każdą odpowiedź oraz policz ile sylab jest w każdym wyrazie, powiedz jaką głoską zaczyna się każdy wyraz.
A teraz czas by się poruszać przy piosence. Zamieniamy się teraz wszyscy w zające…gotowi? Start!
Na koniec czas na miłą relaksacje, do której możecie zaprosić rodziców albo rodzeństwo – „Masażyk relaksacyjny (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach /uderzenia paluszkami- kropki/.
Była też w paseczki /rysujemy paseczki/.
I w wesołe krateczki /rysujemy krateczkę/.
Ta w malutkie ślimaczki /rysujemy ślimaczki/.
I żółciutkie kurczaczki /rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek/.
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! /całymi dłońmi/.
Dodatkowo – linki z zadaniami:
Życzymy miłej zabawy!