Aktualność

Świat w kolorach tęczy – zabawy i aktywności dla dzieci

Dodano:

W tym tygodniu będziemy poznawać ŚWIAT W KOLORACH TĘCZY! 🙂

Zapraszamy ponownie wszystkie dzieci do wysłuchania czytanego przez rodziców opowiadania Agnieszki Borowieckiej pt. „Kolory tęczy” 🙂

Pytania pomocnicze, które pozwolą utrwalić dzieciom wysłuchany tekst to m.in.:

  • co niespodziewanego wydarzyło się w Tęczowej Krainie?
  • dlaczego na niebie nie pojawiła się tęcza?
  • jakie rośliny lub zwierzęta podarowały kolory tęczy?
  • którego koloru zabrakło, by powstała tęcza?
  • kto sprawił, że tęcza znów pojawiła się na niebie?
  • dlaczego rośliny i zwierzęta pomogły tęczy?

Tak jak w ubiegłym tygodniu zachęcamy, aby dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Tęcza” – młodsze dzieci mogą wypełnić sylwetę tęczy dowolnym sposobem, a starsze powinny spróbować samodzielnie stworzyć jej obraz (do zrobienia zadania proponujemy użyć: kredek, flamastrów, farb (z użyciem pędzla/patyczków higienicznych, korków, paluszków), włóczek, bibuły, kolorowego papieru, filcu, plasteliny i wielu innych 🙂

Przypominamy kolejność występowania kolorów na tęczy:

  •  czerwony,
  • pomarańczowy,
  • żółty,
  • zielony,
  • niebieski,
  • granatowy.
  • fioletowy.

Na koniec proponujemy wykonać proste doświadczenie, aby móc podziwiać tęcze w domu, a gdy pogoda dopisze – nawet w ogrodzie 🙂

TĘCZA W DOMU

  • materiały: latarka, lusterko, płytkie na¬czynie, woda, biały arkusz papieru.
  • wykonanie: do naczynia nalewamy wodę i zanurzamy w niej lustro, opierając je o ściankę naczynia pod lekkim kątem. Na zanurzoną część lustra kierujemy światło latarki, a w odległości około 50-80 cm od latarki przytrzymujemy białą kartkę, aby przechwyciła źródło światła odbite w lustrze. Na arkuszu powinna pojawić się tęcza.

TĘCZA W OGRODZIE

  • materiały: wąż ogrodowy z funkcją zraszania (jeżeli takiej nie ma, można przysłonić końcówkę węża palcem, aby spowodować wydobywanie się wody z węża w postaci mgiełki).
  • wykonanie: w słoneczny dzień ustawiamy się tyłem do słońca i rozpryskujemy wodę, czekając, aż pojawi się złudzenie optyczne zwane tęczą – należy pamiętać, że nie z każdego miejsca będzie ona widoczna, więc warto, aby dziecko stanęło w różnych miejscach.

A naszych zerówkowiczów zachęcamy dzisiaj do utrwalania przesłanych materiałów, a już jutro otrzymają kolejną porcję literek 🙂

Kolory tęczy – opowiadanie

Tęcza – praca plastyczna