Oferta edukacyjna

Drogi Rodzicu, tutaj znajdziesz wszelkie informacje dotyczące oferty edukacyjnej naszego przedszkola wraz z pakietem zajęć dodatkowych. W razie pytań – zachęcamy do kontaktu 🙂

ZAJĘCIA PROWADZONE W KUBUSIOWEJ KRAINIE W ROKU SZKOLNYM 2023/2024:

  • zajęcia z JĘZYKA ANGIELSKIEGO – zajęcia, prowadzone w każdej grupie wiekowej przez nauczyciela filologii angielskiej, odbywają są w formie zabawy, w korelacji ze wszystkimi obszarami edukacji. Dzięki temu nauka jest przyjemna, a język obcy przystępny i zrozumiały dla dzieci. Już najmłodsze przedszkolaki mają szansę uczestniczyć w grach językowych oraz ćwiczeniach ruchowych, dzięki czemu wykorzystana zostaje nie tylko ich ogromna energia, ale mają również szansę rozwijać swoją kreatywność i wyobraźnię.
    W tym roku szkolnym dzieci będą kontynuować udział w kursie My Disney Stars and Friends wydawnictwa Pearson https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/katalog/dla-szkol/przedszkola-i-zerowki/my-disney-stars-and-friends
  • RYTMIKA, ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE, MUZYKOTERAPIA – podczas tych zajęć będziemy doskonalić słuch muzyczny, poczucie rytmu, wrażliwość słuchową i sprawność swojego ciała. Podczas zajęć dzieci muzykują, czyli śpiewają zbiorowo i indywidualnie, grają na instrumentach, ilustrują ruchem teksty piosenek, reagują na sygnały muzyczne. 
  • LOGORYTMIKA – łączy w sobie terapię logopedyczną i rytmikę. Takie zestawienie umożliwia zaktywizowanie sfery zarówno słuchowej, jak i ruchowej dzieci. Najważniejszym komponentem zajęć logorytmicznych jest ruch, który ma ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka i jego ogólne funkcjonowanie (poprzez ruch pobudzamy lewą półkulę mózgu, która odpowiedzialna jest za rozwój mowy). Śpiew, ruch i reaktywność na bodźce są obecne w zajęciach logorytmicznych, dlatego podczas tych zajęć będziemy stymulować rozwój mowy, wyrównywać opóźnienia mowy, a także zapobiegać powstawaniu trudnych do zniwelowania zaburzeń.
  • DOGOTERAPIA – czyli połączenie nauki i zabawy z psem. Podczas dogoterapii pies staje się motywatorem skutecznie zachęcającym do wykonywania określonych zadań i pracy nad sobą. Do dzieci będzie przychodzić urocza Dafi, która wraz ze swoim opiekunem nauczy nas, jak należy postępować ze zwierzętami. Dzięki tym zajęciom zrozumiemy lepiej potrzeby psów, ich język czy zachowanie. Dodatkowo, świetnie będziemy się bawić, bo nasz czworonożny przyjaciel jest naprawdę wesołym zwierzakiem.
  • CYBERBYSTRZAKI (zajęcia z tablicą interaktywną) – nie da się ukryć, że sprzęty i gadżety elektroniczne zdominowały świat, dlatego prawidłowe zapoznanie dzieci z aspektami multimedialnymi jest nieodzownym elementem współczesnej edukacji. Tablica interaktywna, jako ciekawa pomoc dydaktyczna, wspomaga pracę nauczyciela i ukierunkowuje dziecko na celowe i efektywne wykorzystanie zdobyczy współczesnych osiągnięć technologicznych. Tablice interaktywne w naszym przedszkolu znajdują się w każdej sali pomagając dzieciom w odkrywaniu świata. Dzięki zajęciom z tablicą interaktywną pragniemy ułatwić naszym wychowankom adaptację do warunków szkolnych i pracę w nowej cyfrowej rzeczywistości, która wkracza we wszystkie dziedziny życia.
  • MISTRZOWIE KODOWANIA – zabawy z kodowaniem wprowadzają dzieci w świat programowania – zagadnienia programistyczne można wdrażać już od najmłodszych lat podczas zabaw bazujących na aktywności dzieci. Dzieci, przy użyciu odpowiednich materiałów edukacyjnych, uczą się logicznego myślenia i zasad współpracy. W czasie tych zajęć będziemy używać pomocy autorstwa Anny Świć „Kodowanie na dywanie” EduSense.
    www.kodowanienadywanie.pl/
  • MALI KONSTRUKTORZY – klocki LEGO, drewniane, Korbo, magnetyczne JollyHeap, Marioinex, Minecraft i wiele, wiele innych… każde dziecko je uwielbia, każde lubi z nich konstruować! W naszym przedszkolu mamy wiele modeli, a codzienna zabawa nimi pozwala dzieciom na pobudzanie i rozwijanie wyobraźni przestrzennej, twórczości oraz motoryki małej. 
  • ZAJĘCIA PLASTYCZNO-TECHNICZNE – plastyka jest jedną z podstawowych form ekspresji twórczej, w której dziecko ma możliwość wyrażania swoich emocji. Ze względu na liczne korzyści płynące z zajęć plastycznych są one nieodzownym elementem pobytu dziecka w przedszkolu. Zajęcia organizowane są w taki sposób, aby każdy przedszkolak miał możliwość indywidualnego i swobodnego wypowiadania się za pomocą prac plastycznych. 
  • ZAJĘCIA KULINARNE – jedne z ulubione zajęcia przedszkolaków, podczas których przygotowujemy z dziećmi różne smakołyki. Dzieci w czasie zajęć uczą się przede wszystkim prawidłowych zasad żywienia, zasad higieny i zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu kuchennego, różnych technik kulinarnych, posługiwania się sztućcami i nawyków kulturalnego zachowania się przy stole. A oczywiście na koniec jest degustacja, która zawsze sprawia, że na buziach dzieci pojawia się uśmiech
  • „POMYŚL – UŁÓŻ – SPRAWDŹ! PUS” system Edukacji PUS łączy naukę, zabawę i samokontrolę. Wykorzystuje naturalną zdolność dzieci do uczenia się przez manipulowanie, badanie i działanie, czyli przez doświadczenie. Dzieci chętnie uczą się tego, co przyciąga je atrakcyjną treścią i formą, a takie właśnie są te pomoce. System Edukacji PUS przeznaczony jest dla dzieci 6,5-letnich. 

NOWOŚCI w Kubusiowej Krainie w roku szkolnym 2023/2024 realizowane zajęcia/projekty

  • GRUPA 6-LATKÓW – zerówkowicze

    Zerówkowicze w tym roku (przed)szkolnym wezmą udział w OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE EDUKACYJNYM „WYZWANIA TEODORA”. Głównym celem projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka oraz uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o samego siebie.
    Tytułowy bohater projektu – Teodor,  to bocian, który wie, jak bardzo ważne jest dbanie o rozwój dzieci, dlatego będzie się starał przekazać zerówkowiczom siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne. Będziemy mieli do zdobycia oznaki związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Kto podejmie wyzwanie i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie – zostanie nagrodzony dyplomem.
    Lista sprawności do zdobycia, czyli zadania Teodora:
    – sprawność zdrowego osiłka – zadanie ma pokazać dzieciom, jak ważny jest sport i wszelki ruch dla zdrowia,
    – sprawność kuchcikowego mistrza – podczas wykonywania tego zdania dzieci będą mogły się uczyć wielu podstawowych czynności związanych z przygotowaniem posiłku (garnki i noże pójdą w ruch ), ale także będzie to sposób na wprowadzenie dobrych nawyków żywieniowych, ponieważ dla Teodora dbanie o siebie poprzez zdrowe odżywianie to podstawa,
    – sprawność antynudka – to zadanie z pewnością okaże się dla dzieci najprzyjemniejsze, a będzie ono polegało na wymyśleniu najbardziej kreatywnego sposobu na nudę. Mamy nadzieję, że po zaliczeniu tego zadania stworki „Nudzimisie” nie będą już towarzyszyły dzieciom,
    – sprawność artystycznej duszy – żeby zdobyć sprawność artystycznej duszy, trzeba będzie się skupić na postaci samego Teodora – trochę tajemnicze zadanie, ale wszystko później przedstawimy,
    – sprawność pomocnej dłoni – nie można dbać o swój rozwój, nie myśląc o potrzebach innych. Niech to zadanie pomoże dzieciom zwrócić uwagę na kwestie okazania pomocy ludziom potrzebującym,
    – sprawność przyjaciela przyrody – z pewnością wszystkie przedszkolaki są przyjaciółmi przyrody i dbają o nasz świat. Będzie to okazja, aby potwierdzić to w działaniu praktycznym,
    – sprawność kochającego serca – pod tą sprawnością kryje się dużo, tak jak dużo jest uczuć i emocji. Ale jest to bardzo ważna odznaka do zdobycia, ponieważ zwraca uwagę na drugiego człowieka oraz na nasze uczucia, jakie kierujemy wobec tej drugiej osoby.  

  • GRUPA 5-LATKÓW – starszaki

    W ŚWIECIE WARTOŚCI Z MAŁYM FENKIEM to projekt czytelniczy, który będzie realizowany w grupie starszaków. Tytułowy Fenek to mały, przyjazny lisek, przewodnik dzieci po otaczającym je świecie. Stoi on w opozycji do bajek telewizyjnych, często pełnych przemocy i niewłaściwych treści. W „Przygodach Fenka” nie znajdziemy choćby cienia negatywnych zachowań czy agresji. Lisek bawi i uczy – z każdą książką czegoś nowego. Dzięki pomocy Fenka, dziecko wie, kiedy np. należy powiedzieć „dziękuję”, a także zna numery alarmowe i wie, w jakich sytuacjach je używać.
    Poprzez uczestnictwo w tym projekcie dzieci będą kształtować i rozbudowywać swoją wiedzę na bardzo ważne tematy, a przy okazji wykażą się artystycznymi zdolnościami, gdyż do każdego podejmowanego tematu będą wykonywać pracę plastyczną
    https://fenek.pl 

    Dodatkowo w grupie starszaków będzie realizowany OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „GRAMY ZMYSŁAMI” III edycja. Głównym celem tego projektu jest wielozmysłowe poznawanie świata przez dzieci oraz wzbogacenie wiedzy na temat integracji sensorycznej. Podczas zajęć będziemy rozwijać świadomość własnego ciała, kreatywność oraz motorykę małą, która jest bardzo ważna na etapie nauki pisania.  
    W czasie trwania projektu będzie realizować następujące zadania:
    – październik 2023 – sensoryczny tor przeszkód
    – listopad 2023 – masa plastyczna
    – grudzień 2023 – sensoryczna choinka
    – styczeń 2024 – akademia smaku
    – luty 2024 – brudne zadanie
    – marzec 2024 – sensoryczna pisanka
    – kwiecień 2024 – dźwięki wokół nas
    – maj 2024 – sensoryczne pudełko

  • GRUPA 4-LATKÓW – średniaki

    W tym roku szkolnym średniaki będą realizowały OGÓLNOPOLSKI PROJEKT CZYTELNICZY „GUZIK”. Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania literatury, jako sposób na ich rozwój, zdobywanie wiedzy, kształcenie, wychowania mądrego i szczęśliwego dziecka. Tematyka projektu, tak samo jak nasz tegoroczny cykl podręczników, będzie nawiązywał do emocji. Towarzyszem naszej przygody będzie Miś Guzik. Projekt został podzielony na dziewięć modułów – po jednym na miesiąc. Każdy z nich zawiera po dwa opowiadania i kilka zadań do wykonania w związku z ich treścią.

  • GRUPA 3-LATKÓW – maluszki

    W grupie maluszków od roku szkolnego 2023/2024 będą realizowany innowacyjny cykl zajęć „JOGA I UWAŻNOŚĆ PRZEDSZKOLAKA”. Inspiracją do wprowadzenia zajęć był cykl poradników „Uważność małej żabki” Eline Snel, światowej sławy trenerki uważności i terapeutki, propagującej wprowadzenie mindfulness w życie najmłodszych  / https://natuli.pl/pl/p/Uwaznosc-malej-zabki.-Cwiczenia-uwaznosci-dla-rodzicow-i-ich-maluchow/21172 /

    Kluczowym elementem uważności jest nauka medytacji i praca nad prawidłowo oddechem jako sposobem zajrzenia do świata swoich emocji i odczuć. Dzięki wprowadzeniu zajęć z elementami jogi będziemy pracować nad dbałością o sprawność fizyczną dzieci, bowiem joga ma bardzo dobry wpływ na kształtowanie prawidłowej postawy ciała i wzmacnia ciało (pomaga wypracować nawyk utrzymania wyprostowanych pleców, pozytywnie wpływa na rozwój równowagi oraz uelastycznia ciało). Natomiast ćwiczenia oddechowe prowadzone na zajęciach nie tylko sprzyjają dotlenieniu i rozluźnieniu ciała, ale także wspierają pracę aparatu mowy. 

  • DODATKOWO: 

    Wszystkie grupy przedszkolne wezmą udział w projekcie edukacyjnym promującym zdrowe nawyki żywieniowe pt. „WITAMINKI”.  Przedszkolaki, co miesiąc będę poznawać warzywnego bohatera, który zaprosi je do realizacji warzywnego wyzwania. Po zaliczeniu zadania, dzieci otrzymają warzywny certyfikat.
    Przed nami pomidorowe, ogórkowe, dyniowe, burakowe, cebulowe, brokułowe, paprykowe, szpinakowe, marchewkowe, groszkowe i rzodkiewkowe wyzwania!

Dodatkowo, przedszkolaki mają możliwość uczestniczenia w zajęciach z RELIGII KATOLICKIEJ oraz RELIGII EWANGELICKIEJ 

Ponadto przedszkole realizując podstawę programową wychowania przedszkolnego rozwija obszar fizycznyemocjonalnyspołeczny oraz poznawczy dziecka i tym samym przygotuje dziecko do podjęcia nauki w klasie I szkoły podstawowej / https://podstawaprogramowa.pl/Przedszkole /
Rozwijamy następujące obszary edukacyjne:

  • kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku,
  • wspomaganie rozwoju mowy dzieci,
  • wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia,
  • wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci,
  • wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
  • wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem,
  • wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec,
  • wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne,  
  • wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych,
  • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń,
  • wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt,
  • wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną,
  • kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania,
  • wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.